Wajib Baca! 6 Tanda Anda Terkena Penyakit Tibi Yang Boleh Bawa Maut

Wajib Baca! 6 Tanda Anda Terkena Penyakit Tibi Yang Boleh Bawa Maut. Tibi merupakan sejenis penyakit merbahaya yang boleh membawa maut sekiranya tidak mendapatkan rawatan yang sempurna. Penyakit ini disebabkan oleh kuman Mycobacterium Tuberculosis. Ia juga boleh menyerang bahagian bahagian lain seperti otak, tulang, buah pinggang, usus, kulit dan kelenjar. 



Di Malaysia, kes Tibi yang dilaporkan pada tahun 2014 adalah sejumlah 24,711 kes iaitu peningkatan sebanyak 2.7% berbanding 24,071 kes yang dilaporkan pada tahun sebelumnya (2013). Penyakit Tibi juga merupakan penyebab utama kematian di kalangan penyakit berjangkit di Malaysia. Sejumlah 1,603 kes kematian Tibi dilaporkan pada tahun 2014 berbanding 1,597 kes kematian Tibi pada tahun 2013.


BAGAIMANA TIBI MEREBAK?

Kuman tibi boleh merebak melalui udara. Kuman ini sangat ringan dan boleh terapung apung di udara. Pesakit tibi akan mengeluarkan kuman tibi ke udara apabila batuk atau bersin. Setiap individu yang menyedut udara tercemar ini terdedah kepada jangkitan kuman tibi. Tak mustahil pasar malam antara tempat tibi menular. 



6 TANDA TANDA PENYAKIT TIBI

Terdapat 6 tanda tanda anda terkena penyakit tibi yang boleh membawa maut ini. Antaranya adalah

  • Batuk melebihi dua minggu
  • Batuk berdarah
  • Berpeluh di waktu malam 
  • Susut berat badan
  • Kurang selera makan
  • Demam
Malahan ada yang leka dan beranggapan bahawa batuk tersebut adalah “batuk biasa” yang bakal hilang dengan sendirinya. Anggapan seperti inilah menjadikan Tibi merebak di udara dan mudah menjangkiti individu yang lain. Oleh itu, pengesahan dan rawatan awal kes adalah penting kepada penyelesaian permasalahan Tibi di negara kita.


TIPS DR ZUBAIDI UNTUK PESAKIT TIBI

Menurut Dr Zubaidi, apa yang boleh beliau nasihatkan ialah mengambil suplemen antioksida dan mengamalkan pemakanan yang sihat. Ini akan meningkatkan daya tahan dalam tubuh dan boleh mencegah penyakit tibi. Individu yang tinggi sistem ketahanan badannya akan sukar dijangkiti dengan penyakit tibi. 


RESVERATROL - SUPPLEMEN ANTIOKSIDA PALING BERKESAN UNTUK PESAKIT TIBI




Resveratrol dikenali sebagai sebagai suplemen High End Anti Oksidan yang Paling Kuat. Ia berperanan memberikan perlindungan kepada DNA sel yang sihat dan melawan unsur-unsur asing yang ia rasakan akan menganggu keutuhan sel. antioksidan ini akan bertindak sebagai askar untuk membunuh kuman tibi (penjahat) dari terus merosakkan DNA sel. Disamping itu resveratrol juga ;
  • Memperbaiki dan memperbaharui sel dari tahap sellular.
  • Memperbaiki aliran darah ke organ-organ dalam badan.
  • Mengurangkan keradangan (inflammation) and clear up the airway.
  • Membantu membersihkan ‘lung’ yang ada ‘mucus’.
  • Membantu merawat kanser.
  • Mengurangkan risiko kanser.
  • Meningkatkan sistem imun badan.
  • Memberi perlindungan pada badan.
  • Menggalakkan kesihatan yang lebih baik secara menyeluruh.

VIVIX : MINUMAN BOTANI TERBAIK POLIFENOL RESVERATROL

Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!
Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.
Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.
Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods ).

TESTIMONI PESAKIT TIBI YANG BERJAYA SEMBUH DENGAN VIVIX 



CARA BUAT PEMBELIAN VIVIX UNTUK PENYAKIT TIBI


CARA 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar  Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...