Cara Hilangkan Sakit Belakang Gara Gara Slipped Disc Tanpa Guna Painkiller

Cara Hilangkan Sakit Belakang Gara Gara Slipped Disc Tanpa Guna Painkiller. Menurut Dr Ahmad Mahyuddin, individu yang mengalami slipped disc akan datang dengan rasa sakit belakang yang menjalar ke bahagian belakang punggung, peha dan kadangkala betis mereka. Pelakon Sabhi Saddi dan dan penyanyi terkenal Hafiz Suip antara selebriti yang pernah menderita sakit belakang gara gara slipped disc. Pesakit akan diberi painkiller dan ubat anti-radang bagi mengurangkan kesakitan. Tapi sampai bila nak bergantung pada painkiller? 


Gara-gara kerana terlalu lincah bermain futsal, Hafiz Suip pernah dimasukkan ke sebuah hospital di Subang Jaya kerana masalah sakit tulang belakang (slipped disc)


APA ITU SLIPPED DISC?

Slipped disc ini sebenarnya merujuk kepada bahagian disk atau kusyen pelapik tulang belakang yang beralih tempat, membonjol ke belakang lantas menekan bahagian saraf tunjang atau saraf akar tulang belakang pesakit. Slip disc berlaku apabila bulatan tisu penghubung di sekitar cakera rosak. Ini menyebabkan bahagian lembut, seperti gel bahagian cakera membengkak dan menonjol keluar.



Kesakitan berlaku apabila cakera tersebut menekan pada saraf yang terjejas dan akan menyebabkan pesakit sukar untuk berdiri dan berjalan.


PUNCA PUNCA SLIPPED DISC

Antara punca-punca yang dikenalpasti boleh menyebabkan masalah ini berlaku adalah
  • Trauma – contohnya pesakit jatuh terduduk, mengalami kemalangan jalanraya dan sebagainya.
  • Pesakit mengangkat bebanan yang berat – contohnya kerana pekerjaan, atau mendukung anak untuk tempoh masa yang lama
  • Tidak menjaga postur belakang semasa duduk atau mengangkat barang. Posisi membongkok akan menyebabkan disk menekan saraf di belakang.
  • Duduk terlalu lama – contohnya pemandu lori dan bas yang duduk berjam-jam lamanya kerana memandu
  • Sukan mengangkat berat


SELAMAT KE BERGANTUNG PADA PAINKILLER?

Dr Zubaidi Hj Ahmad pernah berkongsi tentang bahaya painkiller. Painkiller di bawah kumpulan ubat Anti Radang Jenis Bukan Steroid atau dikenali juga sebagai ‘Non Steroidal Anti-Inflammatory Drugs’ (NSAIDs) mwmberikan kesan sampingan yang bahaya. Kesan sampingan ubat-ubatan sintetik ini lebih berbahaya dari ubat Paracetamol kerana ia boleh menyebabkan iritasi atau keradangan perut. Jika diambil berterusan, ia boleh menyebabkan ulser pada perut dan kerosakan pada buah pinggang.





KHASIAT TUMBUHAN JAPANES KNOTWEED SEBAGAI ANTI RADANG DAN HILANGKAN KESAKITAN

Japanese Knotweed atau nama lain nya Polygonum cuspidatum antara tumbuhan yang ada di dalam VIVIX.  Japanese Knotweed ni dah lama digunakan oleh perubatan China, Jepun melancarkan peredaran darah , kesihatan usus,pencernaan


Polyganum Cuspidatum adalah ibu resveratrol. Kaya dengan resveratrol yang berfungsi sebagai anti radang, anti kulit, anti bakteria atau anti virus yang boleh membuatkan wajah kita awet muda.

Ia digunakan sebagai ubat tradisional untuk merawat rambut beruban di negara China dan Jepun selama lebih 100 tahun. Potensi polifenol semulajadinya adalah untuk menyokong diet yang sihat dan mampu memberi kesan positif kepada penuaan sel yang sihat.

Menurut kajian yang telah dijalankan oleh Universiti Harvard, anggur muscadine dan polyganum cuspidatum telah dikenalpasti antara sumber antioksidan terbaik yang boleh membantu menurunkan paras asid urik dalam badan pesakit gout.

Kesimpulannya Polyganum Cuspidatum (Japanese Knotweed) ini memberikan 4 kelebihan utama untuk kesihatan kita iaitu:

1.antioksida yang sangat kuat dan berkuasa
2.antiradang
3.antipenuaan
4.memperbaiki sel mati dan meningkatkan penghasilan sel hidup.


CARA HILANGKAN SAKIT BELAKANG SLIPPED DISC TANPA GUNA PAINKILLER

Oleh kerana penggunaan berterusan painkiller tidak digalakkan kerana boleh mengganggu atau menjejaskan buah pinggang, ramai yang mula beralih kepada vivix. Vivix antara supplemen yang tinggi kandungan resveratrol dan mengandungi bahan dari tumbuhan Japanes Knotweed yang bertindak untuk hilangkan kesakitan dan anti radang. 

Berikut ada testimoni mereka yang menggunakan vivix sebagai cara hilangkan sakit belakang slipped disc
















CARA PEMBELIAN VIVIX UNTUK SLIPPED DISC


CARA 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar  Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.



Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...