Ubat Resdung Cara Semulajadi Elak Pembedahan Buang Hidung

Ubat Resdung Cara Semulajadi Elak Pembedahan Buang Hidung. Setiap pagi, sering gatal gatal, kerap bersin, berhingus dan berkahak pada waktu pagi. Ini merupakan antara simptom yang paling tidak digemari oleh mereka yang mempunyai masalah resdung.

Penghidap resdung yang kronik, bukan sahaja memerlukan pembedahan, malah ia mungkin membawa kepada penyakit lain yang lebih serius seperti barah. Komposer terkenal Ajai antara selebriti yang terpaksa membuat pembedahan buang hidung akibat resdung yang dideritainya beberapa tahun lalu


Komposer terkenal Ajai terpaksa membuat pembedahan hidung gara gara resdung kronik yang dihidapinya beberapa tahun lalu

Sebelum ini, Ajai merupakan seorang penghidap penyakit resdung kronik sehingga setiap pagi ketika bangun tidur dia mesti banyak bersin sehingga banyak kahak atau lendir yang keluar. Tetapi ketika itu, dia masih sanggup menahan penyakitnya itu.

Kesan resdung bukan sahaja di bahagian hidung dan bawah mata sahaja, tetapi kesakitan itu turut dirasai sehingga ke gegendang bahagian kiri telinga saya. Akibatnya juga telinga saya hampir pekak sebelah selama beberapa bulan.

Keadaan itu tentunya menganggu kerjaya saya sebagai komposer, pemuzik dan penyanyi. Sebab itu saya tiada pilihan selain menjalani pembedahan itu yang bermula dari pukul 8 pagi sampai 1.30 petang bagi merawat hidung," katanya.

Justeru, ujar Ajai pembedahan yang menelan kos mencecah RM28,000 di sebuah hospital swasta itu secara tidak langsung telah menjejaskan kedudukan hidungnya sehingga pembedahan itu dilakukan bagi tujuan tersebut. - sumber 

KOS PEMBEDAHAN BUANG HIDUNG

Menurut Ajai, pembedahan hidungnya itu menelan kos mencecah RM28,000 di sebuah hospital swasta. Agak mahal juga kos pembedahan tu kan? Agak agak ada tak antara kita yang sanggup biarkan masalah resdung tu dari melarat sampai kena tanggung kos pembedahan yang mencecah puluhan ribu ni? 

KOMPLIKASI RESDUNG JIKA TIDAK DIRAWAT

Menurut Pakar Telinga, Hidung dan tekak (ENT), Dr Isa Rejab, resdung jika dibiarkan ke peringkat parah bukan sahaja memerlukan pembedahan, malah ia mungkin membawa kepada penyakit lain yang lebih serius seperti barah. 




ADA KE UBAT RESDUNG CARA SEMULAJADI ELAK PEMBEDAHAN BUANG HIDUNG?

Selain terus bergantung kepada ubat ubatan hospital, pesakit resdung sekarang ramai yang beralih kepada ubat resdung yang lebih semulajadi. Selain taknak bergantung kepada ubatan hospital selama lamanya, elak pembedahan yang makan kos puluhan ribu, sekurang kurangnya cara ini membantu mengurangkan gejala resdung. 


KHASIAT TUMBUHHAN UNTUK UBAT RESDUNG CARA SEMULAJADI


ANGGUR MUSCADINE 


Anggur Muscadine mengadnungi antioksidan yang tinggi dan phytokimia yang membantu melindungi sel dari kerosakan akibat serangan radikal bebas. Menurut Havard School, makanan yang tinggi kandungan oksidan seperti anggur muscadine ini terbukti dapat menurunkan risiko penyakit kronik. 


LOBAK UNGU


Warna ungu pada lobak ini adalah disebabkan kandungan antioksidan yang berfungsi untuk melawan serangan radikal bebas yang jadi penyebab kepada kerosakan sel. Ianya sumber terbaik Vitamin A yang berfungsi sebagai anti radang dan mampu melawan banyak penyakit kronik



BUAH ELDERBERY


Buah ini cukup terkenal untuk melawan penyakit kerana kaya dengan Vitamin A dan Vitamin C. Bioflavonoids dalam buah ini membantu sistem imun tubuh dengan menghalang virus dari terus merosakkan sel. Buah Elderbery ini juga mampu mengurangkan simptom selesema akibat resdung. Menurut kajian dalam Jurnal of international Medical Research, pesakit yang diberi makan elderbery, sembuh 4 hari lebih cepat berbading pesakit yang tidak diberi buah elderbery. 


MACAM MANA NAK DAPATKAN KETIGA JENIS TUMBUHAN NI?

Ketiga ketiga jenis tumbuhan ini sebenarnya adalah ramuan utama dalam VIVIX. Vivix adalah supplemen yang mengandungi antioksidan yang sangat tinggi dan boleh mengurangkan gejala atau simptom resdung. Jadi kepada yang ingin mengubati resdung cara semulajadi menggunakan khasiat tumbuhan ini, boleh amalkan Vivix sesudu sehari. 


TESTIMONI PENGGUNA VIVIX UNTUK RESDUNG






CARA BUAT PEMBELIAN VIVIX UNTUK RESDUNG 



CARA 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar  Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...