Ubat Semulajadi Luka Kencing Manis Cepat Sembuh, Elak Dari Kena Potong

Ubat Semulajadi Luka Kencing Manis Cepat Sembuh, Elak Dari Kena Potong. Kebanyakan masyarakat kita, dah teruk baru nak pergi hospital. Nak taknak hospital terpaksa potong kaki sebab luka kencing manis dah merebak dan kuman dah terlalu banyak dekat bahagian luka tersebut. 


Nak buat pembedahan pula kadang kadang makan kos sampai ribuan ringgit. Tu belum lagi kos kos perubatan yang lain yang kena tanggung lepas pembedahan nanti. Jadi ada tak ubat semulajadi supaya luka kencing manis ni cepat sembuh dan elak dari kena potong? Ada. 

SEBAB LUKA KENCING MANIS LAMBAT SEMBUH

Sebelum tu apa kata kita faham dulu kenapa luka kencing manis ni lambat sembuh. Ada beberapa sebab luka kencing manis lambat sembuh antaranya adalah : 

1. PARAS GULA TINGGI

Semuanya bermula di sini. Tahap gula darah yang tinggi menyebabkan penyempitan saluran darah. Kesan apabila paras gula dalam darah terlalu tinggi akan member kesan termasuk penyembuhan luka yang perlahan.


2. PEREDARAN DARAH PERLAHAN


Pembuluh darah yang sempit membawa kepada aliran darah yang perlahan sekaligus memerlahankan oksigen diangkut untuk peneymbuhan luka. Tahap gula darah tinggi mengurangkan fungsi sel-sel darah merah yang membawa nutrien kepada tisu. Ini mengurangkan kecekapan sel-sel darah putih yang melawan jangkitan. Tanpa nutrien dan oksigen yang mencukupi, luka sembuh perlahan-lahan.

3. KEROSAKAN SARAF

Apabila paras glukosa darah tidak terkawal, saraf dalam badan terjejas dan pesakit boleh kehilangan deria rasa. Ini dipanggil neuropati diabetes. Apabila kehilangan deria rasa, pesakit tidak boleh merasa sakitnya jangkitan atau masalah luka pembedahan

4. SISTEM IMUN YANG LEMAH

Diabetes akan merendahkan kecekapan sistem imun, sistem pertahanan tubuh terhadap jangkitan. Tahap glukosa yang tinggi menyebabkan sel-sel imun tidak berfungsi, yang menimbulkan risiko jangkitan untuk pesakit.

5. TERDAPAT JANGKITAN PADA LUKA

Dengan sistem imun tidak berfungsi dengan baik, pesakit kencing manis mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk terkena jangkitan. Jangkitan menimbulkan banyak masalah kesihatan dan juga melambatkan proses penyembuhan secara keseluruhan. Jika tidak dirawat, jangkitan boleh meningkatkan risiko mendapat gangren, sepsis atau jangkitan tulang seperti osteomielitis. Menurut statistik, diabetes adalah nombor satu punca hilang anggota badan di Amerika Syarikat

UBAT SEMULAJADI LUKA KENCING MANIS CEPAT SEMBUH

Selain mengambil ubat ubatan sintetik yang banyak dari hospital, ramai juga yang telah mula menyedari tentang bagusnya rawatan ataupun mengambil ubat yang semulajadi supaya luka kencing manis cepat sembuh dan elak kaki dari kena potong. Antaranya adalah khasiat tumbuhan seperti Anggur Muscadine, Lobak Ungu dan Buah Elderbery. 


KHASIAT TUMBUHAN UNTUK LUKA KENCING MANIS CEPAT SEMBUH CARA SEMULAJADI



ANGGUR MUSCADINE 



Anggur Muscadine mengadnungi antioksidan yang tinggi dan phytokimia yang membantu melindungi sel dari kerosakan akibat serangan radikal bebas. Menurut Havard School, makanan yang tinggi kandungan oksidan seperti anggur muscadine ini terbukti dapat menurunkan risiko penyakit kronik. 


LOBAK UNGU



Warna ungu pada lobak ini adalah disebabkan kandungan antioksidan yang berfungsi untuk melawan serangan radikal bebas yang jadi penyebab kepada kerosakan sel. Ianya sumber terbaik Vitamin A yang berfungsi sebagai anti radang dan mampu melawan banyak penyakit kronik seperti kencing manis. Serat tang terkandung dalam lobak ungu membantu menstabilkan paras gula dalam darah



BUAH ELDERBERY



Buah ini cukup terkenal untuk melawan penyakit kerana kaya dengan Vitamin A dan Vitamin C. Bioflavonoids dalam buah ini membantu sistem imun tubuh dengan menghalang virus dari terus merosakkan sel. Menurut kajian dalam Jurnal of international Medical Research, pesakit yang diberi makan elderbery, sembuh 4 hari lebih cepat berbading pesakit yang tidak diberi buah elderbery. 


VIVIX MENGANDUNGI KHASIAT TUMBUHAN HEBAT UNTUK LUKA KENCING MANIS

Ketiga ketiga jenis tumbuhan ini sebenarnya adalah ramuan utama dalam VIVIX. Vivix adalah supplemen yang mengandungi antioksidan yang sangat tinggi. Kandungan RESVERATROLnya bersamaan dengan 100 gelas wine merah. Ia membantu mencegah rintangan insulin, iaitu keadaan di mana tubuh badan menjadi tidak sensitif terhadap kesan hormon penurunan gula dalam darah. Jadi kepada yang ingin mengubati luka kencing manis cara semulajadi menggunakan khasiat tumbuhan ini, boleh amalkan Vivix sesudu sehari. 


JANGAN TUNGGU KAKI MULA BERNANAH DAN BERULAT. ELAK KAKI KENA POTONG. 


TESTIMONI PENGGUNA VIVIX - LUKA KENCING MANIS CEPAT SEMBUH DAN ELAK DARI KENA POTONG









JANGAN TUNGGU KAKI MULA BERNANAH DAN BERULAT. ELAK KAKI KENA POTONG. 

CARA BUAT PEMBELIAN VIVIX UNTUK KENCING MANIS


CARA 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar  Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...