Kenali PCOS Yang Jadi Punca Wanita Sukar Hamil

Penghidap PCOS kebanyakkannya mengalami masalah haid tidak tetap dan hormon tidak seimbang. Ia menganggu proses kematangan dan perkembangan telur di kilang ovari. Hal ini menyebabkan ovulasi sukar berlaku dan kitaran haid terganggu. Disebabkan ovulasi yang sukar terjadi, peluang untuk hamil juga menjadi tipis. 




APA ITU PCOS DAN TANDA TANDA ANDA MENGHIDAP PCOS 
PCOS adalah keadaan kilang telur atau ovari seseorang wanita menjadi bengkak disebabkan benih terperangkap di dalamnya dan tidak boleh menetas pada waktu subur. Keadaan ini membuatkan ovari yang membengkak itu menyebabkan berlaku masalah kesuburan dan gangguan kitaran haid. 

Ramai dalam kalangan penghidap PCOS mengalami masalah tidak datang haid untuk jangka waktu panjang. Ada pula yang mengalami perdarahan haid yang sangat banyak atau berpanjangan.

Antara tanda tanda PCOS 
  • kedatangan haid yang sedikit dan tidak teratur 
  • bulu roma yang berlebihan tumbuh di badan
  • masalah jerawat yang teruk dan kronik
  • masalah obesiti
  • masalah keguguran berulang

MASALAH HAID TIDAK TERATUR
Biasanya seorang wanita yang mengalmi sindrom ini akan mengalami haid yang tidak teratur, lambat datang haid dan kadang kadang lambat datang haid sehingga 3 ke 6 bulan baharulah didatangi haid yang berikutnya. Keadaan ini dikenali sebagai oligomenorea. Sesetengah wanita pula tidak mengalami haid dalam setahun.

Selain kitaran haid yang begitu panjang tempohnya, wanita boleh mengalami pendarahan haid yang sedikit sekali iaitu haid akan keluar dengan sederhana selama seminggu. Wanita yang mengalami sindrom ovari polistik akan mengalami haid yang sangat sedikit iaitu selama dua hingga tiga hari sahaja. 

Gejala sebegini dikenali sebagai oligomenorea iaitu haid yang tidak tetap yang biasanya dialami tiga hingga enam bulan sekali dan pada kebiasaannya haid tersebut mungkin berpanjangan. Masalah ini berlaku akibat folikel dominan tidak dapat dihasilkan semasa proses pembesaran folikel. Kesan ini membantut proses pengovulan dan menyebabkan haid yang tidak teratur.


PCOS ANTARA SALAH SATU PUNCA SUKAR HAMIL
Penghidap PCOS kebanyakkannya mengalami masalah haid tidak tetap dan hormon tidak seimbang. Ia menganggu proses kematangan dan perkembangan telur di kilang ovari. Hal ini menyebabkan ovulasi sukar berlaku dan kitaran haid terganggu. Disebabkan ovulasi yang sukar terjadi, peluang untuk hamil juga menjadi tipis. 

Bagaimanapun, ada juga wanita yang mempunyai sindrom ini berupaya hamil secara semula jadi tanpa bantuan rawatan kesuburan. 



BAGAIMANA RESVERATROL MEMBANTU PESAKIT PCOS 
Sejak 10 tahun lepas banyak kajian yang melihat potensi Resveratrol untuk rawatan PCOS. Dalam kajian2 tersebut, didapati:

  • Resveratrol adalah antioksidan yang kuat yang melindungi sel2 telur dari radikal bebas untuk meningkatkan kesuburan seorang wanita.
  • Resveratrol menghalang penghasilan androgen berlebihan dengan menyebabkan apoptosis (kematian) sel yang menghasilkan androgen
  • Resveratrol memperbaik estrous cycle (kitaran estrus – kitaran penebalan dinding rahim). Kajian ini dilakukan kepada tikus, tapi dipercayai mempunyai kesan yang sama kepada manusia.
  • Resveratrol mengurangkan saiz sel lemak. Sel lemak yang berlebihan akan ditukarkan kepada hormon wanita yang seterusnya meningkatkan risiko hormon tak seimbang.
  • Resveratrol meningkatkan sensitivity sel tubuh kepada insulin untuk kawalan gula yang baik
Jadi, berdasarkan kajian, Resveratrol mampu memperbaiki sistem tubuh pesakit PCOS.



VIVIX MENGANDUNGI KANDUNGAN RESVERATROL YANG TINGGI 
Vivix yang dikeluarkan oleh Shaklee mengandungi 15 jenis polyphenols termasuk Resveratrol!  Jadi VIVIX adalah 13x lebih berkesan berbanding Resveratrol sahaja dalam memberikan kesan baik kepada kesihatan. Ramai yang mencubanya dan mendapat kesan yang positif.


TESTIMONI PENGGUNA VIVIX - BANTU TINGKAT KESUBURAN, HORMON DAN MASALAH HAID 

1. 3 tahun penantian zuriat, disahkan hamil selepas amalkan vivix


2. Setahun amalkan vivix untuk kesihatan dalaman wanita


3. Isteri berjaya hamil setelah 10 tahun menunggu


4. Kitaran haid teratur


5. Period lancar dan badan bertenaga



CARA BUAT PEMBELIAN VIVIX

CARA 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX  ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar  Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
http://jomtanyaisma.wasap.my/
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...