Apakah yang dimaksudkan Diabetes Melitus semasa kehamilan?

Apakah yang dimaksudkan Diabetes Melitus semasa kehamilan?




Diabetes Melitus (GDM) semasa kehamilan merupakan keadaan di mana kandungan gula dalam darah tinggi semasa hamil dan ia dialami oleh sesetengah wanita.

Apakah bezanya antara diabetes semasa kehamilan dengan diabetes yang lain?


Di luar kehamilan, diabetes dikelaskan sama ada jenis 1 (Diabetes Melitus bersandarkan insulin, IDDM) atau jenis 2 (Diabetes Melitus tidak bersandarkan insulin, NIDDM). Sebanyak 10% pesakit Diabetes menghidap Diabetes jenis IDDM. Bagi kes IDDM, insulin yang dihasilkan oleh sel b-islet di dalam pankreas adalah tidak mencukupi atau tiada langsung. Manakala bagi NIDDM, reseptor insulin yang tidak sensitif dianggap menjadi penyebab utama masalah ini dan pesakit NIDDM biasanya gemuk.

Semasa kehamilan, kesan insulin akan terganggu sedikit oleh berbagai-bagai hormon yang dihasilkan oleh uri. Ini dikenali sebagai rintangan insulin. Beberapa hormon seperti estrogen, kortisol dan “human placental lactogen” akan menyekat pengeluaran insulin. Ia biasanya bermula pada pertengahan kehamilan (20-24 minggu). Semakin uri membesar semakin banyaklah hormon-hormon ini dihasilkan dan semakin tinggi rintangan insulin yang terjadi. Bagi kebanyakan wanita, uri dapat menghasilkan insulin tambahan untuk mengatasi rintangan insulin. Jika ia gagal maka GDM akan berlaku. Biasanya pesakit akan pulih selepas melahirkan anak. Walau bagaimanapun pesakit menghadapi risiko yang lebih tinggi untuk menghidap Diabetes kemudian nanti.

VITAMIN YANG MEMBANTU IBU MENGANDUNG YANG MEMPUNYAI DIABETES


1. VITA-LEA


Mengandungi chromium untuk mengekalkan tahap normal glukosa dalam darah dengan meningkatkan penggunaan insulin oleh badan.
Membekalkan zinc yg mampu membantu penghasilan lebih banyak insulin.
Juga mengandungi 19 multivitamin dan multimineral yg sgt baik utk ibu dan perkembangan bayi.

2. B-COMPLEX


Menukarkan glukosa berlebihan di dalam darah kepada tenaga.
Menyokong dalam proses metabolisma gula dan pembebasan tenaga kepada sel badan.
Juga membekalkan 8 jenis vitamin B termasuk asid folik yg penting utk perkembangan saraf bayi.

3. VITAMIN C


Memperbaiki toleransi glukosa di dalam darah serta kadar vitamin C yang tinggi akan merendahkan kadar sorbitol yang merupakan sejenis glukosa berbahaya jika terkumpul dengan banyak di dalam darah


4. OSTEMATRIX


Membekalkan Magnesium untuk meningkatkan kadar rembesan insulin serta mengurangkan rintangan insulin.
Ostematrix juga mengandungi 100% keperluan harian kalsium dan boleh digunakan untuk menggantikan susu yang anda ambil sepanjang kehamilan yang sangat tinggi gula.


5. ESP


Sumber makanan dengan kadar indeks glisemik yang rendah, sesuai untuk pesakit diabetes kerana ia akan memecahkan makanan lebih perlahan dan mengawal peningkatan kadar gula di dalam darah.

CARA MEMBUAT PEMBELIAN VITAMIN UNTUK IBU DIABETES


CARA 1
Anda boleh terus klik ke LINK DI BAWAH ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

VITAMIN IBU DIABETES HARGA NORMAL atau
VITAMIN IBU DIABETES DENGAN TWINPACK OSTEMATRIX 5% DISKAUN (PROMOSI TAMAT 28fEBRUARI 2017)

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza
ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen
Faiz Saaid
AUTHOR
February 10, 2017 at 8:56 AM delete

bahaya diabetes, cegah sebelum parah

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...