12 PUNCA TEKANAN DARAH TINGGI DAN RAWATAN

12PUNCA TEKANAN DARAH TINGGI DAN RAWATAN



Seperti yang saya kata tadi di atas, darah tinggi boleh dirawat, jika kita tahu di mana puncanya, jadi saya akan senaraikan punca-punca darah tinggi, dan disusuli dengan rawatan yang berkesan, dan ini sedikit sebanyak membantu dapat mengurangkan darah tinggi .

1. UMUR

Memang biasanya kebarangkalian untuk kita mendapat tekanan darah tinggi agak tinggi, disebabkan umur yang semakin meningkat. Ini terjadi disebabkan oleh arteri yang makin mengeras, kerana kolagen yang berkurang, dan juga sistem badan kita yang semakin lemah dimakan usia

Rawatan terbaik untuk mengatasi masalah umur ialah dengan mengambil supplement awet muda. Jadi ianya bagus sekurang-kurangnya untuk menjadikan badan kita lebih sihat dan kuat walaupun usia dah meningkat. Supplement seperti collagen shaklee dan vivix dapat membantu dari segi awet muda.

2. BANGSA

Masalah bangsa amat sukar untuk dirawati. Lagi lagi Africa Amerika lebih cenderung untuk mengalami masalah tekanan darah tinggi berbanding dengan caucasian. Jadi mereka lebih terdedah kepada penyakit kronik akibat tekanan darah tinggi

Sebaiknya mereka perlu amalkan gaya hidup yang sihat, permakanan yang baik , serta mengambil supplement yang bagus untuk DNA mereka iaitu vivix.

3. SOSIOEKONOMI

Masalah sosiaekonomi juga mempengaruhi tekanan darah tinggi. Oklah, bukan semua orang miskin akan mengalami masalah tekanan darah tinggi, kerana mereka mungkin sukakan kerja mereka walaupun mengalami masalah kewangan. Ada juga orang bandar yang sering mengalami masalah di tempat kerja dan boleh menyebabkan stress dan seterusnya tekanan darah tinggi

Masalah ini dapat diselesaikan dengan mengelakkan stress, dan bagusnya mengambil vitamin yang boleh mengurangkan stress seperti vitamin B-kompleks yang sangat bagus dan mempunyai faedah yang lain. Masalah kewangan pula dapat diselesaikan dengan menjaga dan mengawal kewangan dan belajar cara buat duit yang berkesan

4. SEJARAH KELUARGA

Memang di Malaysia, kebanyakkan penyakit darah tinggi ini seolah-olah dapat diwarisi oleh kaum keluarga. Memang kalau kita pergi ke klinik, mesti dia tanya ada tak family yang ada darah tinggi. Kebarangkalian seseorang anak mendapat darah tinggi memang berlaku jika dia mempunyai sejarah keluarga yang ada masalah yang sama

Seperti masalah bangsa di atas, tindakan terbaik untuk mengelak dari tekanan ialah dengan melakukan senaman , menjaga makan, dan juga selalu berjumpa doktor untuk mengesan masalah tekanan darah. Supplemen seperti vivix juga membantu untuk mencegah masalah darah tinggi.

5. JANTINA

Dalam beberapa penelitian, kaum lelaki lebih mudah untuk mendapat darah tinggi berbanding perempuan. Faktor ini juga dipengaruhi oleh sejarah keluarga, sosioekonomi dan juga bangsa seperti yang dinyatakan di atas

Seeloknya, pemilihan supplemen dan juga gaya hidup sihat perlulah diamalkan oleh kaum lelaki untuk lebih sihat dan bergaya. Supplemen terbaik untuk kaum lelaki adalah vitamin E, antioksidan yang bagus untuk jantung yang sihat.

6. BERAT BADAN

Biasa dan biasa, orang yang berat badan berlebihan memang ada masalah darah tinggi, disebabkan oleh menyebabkan penyakit lain pula. Kurus memang boleh ada darah tinggi, tapi kalau dah gemuk, memang lagi tinggi kemungkinan.

Jadi apa yang penting ialah mesti kurangkan berat badan. Bagus untuk mendapatkan berat badan yang ideal. Rajin-rajin senaman dan paling kurang pun mesti berjalan kaki dan kekal aktif, sambil menjaga permakanan. Selain itu pengambilan set kurus shaklee bagus untuk kesihatan yang berpanjangan.

7. SENSITIF KEPADA GARAM

Biasanya ada juga diantara kita yang amat sensitif kepada garam. Pengambilan garam yang sedikit boleh menyebabkan darah tinggi. Biasanya memang lauk pauk dalam negara kita memang sedap dan garam pun banyak

Jadi pesakit darah tinggi akan kurangkan pengambilan garam. Makanan memang tak sedap, tapi garam berlebihan boleh menyebabkan darah tinggi , jika tidak dikawal boleh memudaratkan kesihatan.

8. PENGAMBILAN ALKOHOL

Biasanya orang yang suka minum, ada kemungkinan mengalami darah tinggi, jadi cara paling senang ialah kena kurangkan minum alkohol ini. Lagi bagus , jangan minum, tak bagus untuk kesihatan anda.

9. KURANG SENAMAN

Memang bila kurang senaman, badan akan jadi malas, jantung tidak mengepam darah keseluruh badan, bila kurang bersenam, boleh sebabkan kolesterol tinggi dalam badan, dan juga boleh menyebabkan badan menjadi tidak sihat, dan boleh menjadi obesiti.

Sebaiknya, jalani hidup yang lebih aktif, rajin bersukan, tak pun cubalah buat senaman yang mudah seperti menaiki tangga atau banyakkan berjalan kaki.

10. KOLESTEROL TINGGI

Bahaya kolestrol tinggi boleh menyebabkan pelbagai penyakit. Saluran darah tersumbat menyebabkan tekanan darah tinggi, selain itu juga boleh menyebabkan penyakit lain seperti strok dan lemah jantung

Kurangkan kolesterol dalam badan dengan mengamalkan permakanan yang sihat. Supplemen terbaik mengawal kolesterol adalah dengan mengambil phytocol shaklee yang bagus untuk mengawal paras kolesterol dalam badan anda.

11. MEROKOK

Merokok juga dikatakan salah satu punca tekanan darah tinggi. Sebaiknya, kenalah berhenti merokok, memang bahaya untuk kesihatan anda. Jadi, kenalah usaha nak berhenti merokok. Vitamin terbaik untuk perokok adalah vitamin C, dan juga pengambilan vivix shaklee membantu perokok untuk berhenti

12. KESAN PENGAMBILAN UBAT

Kesan pengambilan ubat juga boleh mengundang risiko tekanan darah meningkat, ada juga yang mengambil pil perancang boleh menyebabkan kesan darah tinggi, selain dari ubat doktor yang lain. jadi nasihat doktor amat penting, selain dari mengamalkan permakan yang sihat.

VIVIX DAN TEKANAN DARAH TINGGI

Di dalam Vivix nie terdapat ramuan yang dinamakanPolygonum Cuspidatum, atau nama mudahnya adalah knotweed Jepun. Tumbuhan ini juga banyak terdapat di Amerika Utara dan juga Epropah.

Knotweed Jepun nie adalah sumber untuk Resveratrol yang juga terdapat dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggurnya.


Polygonum Cuspidatum banyak digunakan dalam produk anti-penuaan seperti Resveratrol dan juga pelbagai jenis perubatan Cina.

Para saintis telah melakukan banyak kajian dalam mengkaji manfaat Resveratrol dalam kesihatan kita. Hasil kajian itu menunjukkan bahawa:


Resveratrol membantu dalam melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan.


Vivix membantu mengurangkan tekanan darah tinggi kerana Vivix merawat badan kita dari peringkat sel lagi. Ia memperbaiki DNA kita supaya menjadi lebih sihat. Mendapan-mendapan lemak yang tersangkut dalam saluran-saluran darah kita yang sempit tu pun akan dikeluarkan.


Jadi, jantung kita tidak akan bekerja keras lagi untuk mengepam darah ke seluruh badan. Bila jantung dah mengepam secara normal, maka tekanan darah kita pun kembali normal.

Jadi, kesimpulannya Vivix sangat baik untuk merendahkan bacaan tekanan darah tinggi pesakit-pesakit darah tinggi nie. Tak rugi mencuba penawar nie.

Tapi kena ingat, ini bukannya ubat, hanya alternatif sebagai ikhtiar untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik.

CARA MEMBUAT PEMBELIAN VIVIX UNTUK DARAH TINGGI


CARA 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza
ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...