SARAPAN PALING RINGKAS UNTUK PEKERJA YANG TRAVEL AWAL PAGI KE TEMPAT KERJA

Sarapan paling ringkas untuk pekerja yang travel awal pagi ke tempat kerja. 

APA KEBAIKAN SARAPAN PAGI?

Pakar pemakanan sependapat bahawa mengambil sarapan adalah sumber pertama untuk memulakan kehidupan seharian, sekali gus mencergaskan minda. Kajian terbaru menunjukkan orang yang bersarapan secara tetap menikmati kehidupan berkualiti, tersusun, bersikap positif, lebih langsing dan memiliki daya tumpuan yang lebih baik.

Aku sure masa pukul 4 pagi dah start ada orang yang dah start enjin kereta ke tempat kerja. Kalau tak drive pun, mesti ada yang dah start menapak ke komuter ke, atau stesen bas, naik bas express. Ni aku cakap berdasarkan pengalaman aku kerja travel dari Seremban ke Petaling Jaya. Memang awal pagi kena bangun. awal gila. 

Masa tu aku tak tau perlu ke sarapan ni. Tapi lepas google google, memang penting sarapan. Sarapan maksudnya, bukan tunggu kau sampai tempat kerja, lepaskan gosip tingkap kejap, pukul 9 baru sarapan, NO. Tapi sarapan pagi means, ko bukak je mata, gosok gigi, dan kau jamah makanan walaupun hanya sekeping roti atau air susu. 

Takde la sampai nak cari nasi lemak sebungkus makan dalam komuter atau bas!

Jadi masa tu, aku terpikir, aku perlukan satu jenis sarapan yang boleh buat aku rasa bertenaga, kenyang dan berkhasiat. Paling penting, MUDAH. Aku terpikir kenapa aku tak minum je susu setiap pagi. First thing is, aku tak suka susu. Dan aku susah nak cari susu yang betul betul tak manis. Hari hari minum susu yang tinggi sugar, gedempol la aku nanti. haha. 

Jadi aku pikirkan satu solution. Untuk sarapan pagi yang mudah, means aku boleh hanya bancuh dan minum dalam train atau komuter, aku perlukan ESP sebenarnya. Energizing Soy Protein. Hanya bancuh siap siap malam tu, dan terus angkut masa nak keluar ke tempat kerja, selalunya aku minum dalam perjalanan. Beli shaker lagi mudah untuk aku minum sarapan ni.Minum sarapan? hehe ye sarapan yang lengkap dan berkhasiat hanya melalui minuman je. 

First thing aku yang aku perasan, bila aku minum ESP, aku rasa bertenaga, walaupun terpaksa berkejar ke tempat kerja naik public transport. Sampai ofis, aku tak perlu pening pening kepala nak bekejar pergi foodcourt sarapan pulak. Yela, of course kat foodcourt nanti aku bedal nasi lemak ke, atau mi goreng. Yang sah sah boleh buat aku gemoks jugak kalau makan hari hari. 

Second thing, aku rasa ESP ni buat aku kenyang sampai tengahari. Means bila kawan kawan ajak lunch then okay la aku ikut. Tapi makan pun dalam kuantiti yang tak perlu nak melantak sangat. Sebab maybe perut masih kenyang lagi. Hebat lah sarapan aku pagi tadi kan? 



APA KANDUNGAN ESP?
So kenapa aku perlukan sarapan ringkas ni untuk travel awal pagi ke tempat kerja? Sebab segelas ESP mengandungi : 
  • khasiat bersamaan 12 gelas susu. Bagi orang yang sukar nak disiplin diri mengambil susu pada waktu pagi, boleh gantikan dengan ESP soy protein kerana ianya tidak memuakkan dan rasanya juga manis buah, tidak terlalu manis kerana ia tidak mengandungi pewarna dan perisa tiruan.
  • Soya ini sangat mudah dihadam dan ia membekalkan kalsium, protein dan karbohidrat untuk tenaga bagi pekerja yang kaki travel untuk ke ofis
  • Dalam ESP ini mengandungi vitamin B6 yang terkenal dengan keupayaannya untuk kecantikan kulit. Ada orang mengalami alahan pada kulit yang mana kulit jadi kusam dan tak cantik, juga kering kerana duduk dalam ofis yang beraircond sepanjang masa. Vitamin B6 boleh bantu melembabkan kulit bagi lebih bermaya dan nampak cantik.
  • Kandungan Lysine dalam segelas ESP boleh bantu hilangkan keletihan, kepenatan, rasa penat melampau. Harung jam ke tempat kerja harus la melampau penatnya kan?
Jadi aku memang akan setia memilih ESP sebagai sarapan pagi dan kalau korang pun antara golongan yang sama iaitu pekerja yang travel awal pagi ke tempat kerja, boleh la shake shake uolsss dengan ESP ni! Tak rugi pun, malah banyakkk kebaikan dia untuk kesihatan kita. Badan sihat, hasil kerja pun tiptop! Baru la pekerja cemerlang. Tak gitu? 

CARA PEMBELIAN ESP UNTUK SARAPAN PALING RINGKAS PEKERJA YANG TRAVEL AWAL PAGI

CARA 1
Anda boleh terus klik ke ESP ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza
ig @shakleebyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...