3 CARA KEMPISKAN PERUT DENGAN CEPAT TANPA SENAMAN

3 Cara Kempiskan Perut Dengan Cepat Tanpa Senaman


Ramai orang kerap bergurau dengan mengatakan perut buncit ini tanda bahagia atau tanda kemewahan tetapi yang pastinya perut buncit telah terbukti secara saintifik berkait rapat dengan banyak masalah kesihatan termasuklah masalah jantung. Lemak yang terkumpul di perut boleh diumpamakan lemak (viseral) di dalam organ-organ dalam badan termasuklah hati, jantung dan sebagainya.

Semakin buncit perut menandakan seseorang itu semakin tidak sihat. Ukuran lilit yang ideal bagi kaum lelaki ialah 90 sentimeter dan bagi wanita ialah 80 sentimeter. 

Perut buncit merupakan kriteria utama sebelum seseorang itu dilabelkan mendapat sindrom metabolik yang berkait rapat dengan penyakit-penyakit seperti diabetes mellitus, hipertensi, masalah jantung dan sebagainya. Tidak ada cara selain menjaga pemakanan yang baik dan melakukan senaman secara konsisten bagi mengatasi masalah perut buncit.
 

Lemak visceral pada perut buncit

Lemak dalam tubuh ada 2 jenis  lemak subkutan yaitu lemak yang berada dibawah kulit dan lemak visceral disebut juga lemak intra abdomen, lemak yang tertimbun di bawah otot dan mengelilingi organ vital, termasuk di dalam perut buncit Anda. Lemak ini akan metabolisme di hati yang kemudian akan diubah menjadi kolesterol darah, sehingga sangat berbahaya bagi kesihatan Anda.

 

3 CARA KEMPISKAN PERUT DENGAN CEPAT TANPA SENAMAN

 

1. Lecithin

 



1. Pemecahan Lemak Dan Kolesterol – Lecithin bertindak sebagai ‘pembersih’ salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolesterol dan trigliserid didalam tubuh.

2. Pelangsingan – Menghalang obesity. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang

3. Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.
 

2. Omega Guard


Omega Guard merupakan asid lemak Omega 3 termasuk asid lemak tak tepu EPA, DHA, ALA dan banyak lagi yang boleh merendahkan lemak dalam darah, mengawal obesiti dan mengawal kolesterol LDL. Ia melicinkan aliran darah dan mengelakkan pembekuan dalam salur darah.

Ia secara semulajadi bertindak sebagai lemak baik (HDL) yang akan mengikis & mengangkut lemak-lemak jahat (LDL) dan membawanya pergi untuk disingkirkan.

Asid lemak Omega 3 juga bertindak mencetuskan hormon leptin iaitu hormon yang berkaitan dengan selera makan. Semakin tinggi hormon leptin, selera makan semakin berkurang. Ini boleh membantu mengurangkan nafsu makan yang berlebihan.

Omega 3 juga membantu meminimakan lemak yang diambil daripada disimpan menjadi lemak. Ini kerana Omega 3 turut merangsang tahap sensitiviti insulin dalam darah kita. Lebih sensitif sel-sel tubuh kita terhadap insulin, lebih sukar untuk lemak-lemak yang dimakan disimpan.

 

3. Herb Lax




Apa sumbangan penting setiap bahan ini dalam usaha untuk kempiskan perut kita?
 
Senna Leaves – Merangsang tindakan pembersihan yg lembut pd usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.

Buckhorn bark – Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus.

Licorice Root – Membantu proses detoksifikasi.

Fennel seeds – Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alcohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk mengatasi masalah sembelit dan kembung perut atau usus.

Anise seeds – Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan.

Rhubarb root – Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik semulajadi.

Blue Malva Flower – Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.
Culver’s root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.

Alfalfa leaves
– Membersihkan usus, darah dan hati.
 

Apa lagi keistimewaan Herb-Lax ni selain daripada mengempiskan perut?

i. Membersihkan najis yang tersekat/ tersimpan lama dlm tubuh
ii. Merangsang usus utk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
iii. Membantu masalah sembelit
v. Melawaskan pembuangan air besar.

Kalau anda serius nak kempiskan perut supaya tidak lagi dilabel ibu mengandung, saya akan berikan cara yang tepat untuk memastikan perut anda kempis semula, di samping senaman sit up setiap hari.


Betul ke 3 Cara ini Berkesan?

 







CARA PEMBELIAN SET KEMPISKAN PERUT DENGAN CEPAT TANPA SENAMAN

CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET KEMPISKAN PERUT ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan
 
CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.
IsmaLyeza
ig @shakleebyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...