KELIRU NAK PILIH OBIMIN ATAU VITALEA : MANA TERBAIK SEMASA MENGANDUNG?

APA BEZA OBIMIN DENGAN VITALEA?


Ada yang tanya kenapa makan Obimin yang doktor bekalkan tapi HB tetap jugak turun. Menten je tak naik naik. Jenuh pulak nak makan kerang hari hari sebab nak naikkan HB. (eeeeew saya tak suka kerang) Ok. Aish akan explain serba sedikit tentang Obimin dulu. (ibu mengandung je yang familiar tentang obimin, yang belum kahwin mesti kerut2 apa tu obimin? hehe)
Obimin = vitamin SINTETIK
Jangan kerut kerut kepala. aish akan explain apa maksud vitamin sintetik. Vitamin sintetik maksudnya vitamin yang dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang ada ciri ciri hampir sama dengan yang terdapat dalam vitamin. walaupun formulanya sama tapi tetap tak sama dengan vitamin semulajadi. Contoh susu ibu dengan susu formula. mana lagi berkhasiat sebenarnya?
Vitalea = vitamin SEMULAJADI BEBAS PEWARNA, BEBAS PERISA DAN BEBAS PENGAWET.
Sebab tu aish lebih prefer Vitalea Shaklee sebagai pengganti Obimin. VitaLea Shaklee ni adalah sejenis Multivitamin & Multimineral yang mengandungi 28 nutrients yang penting termasuk 12 jenis Vitamin dan 7 jenis galian. So sebab tu aish tak ambil obimin yang doktor bekalkan tapi beralih pada Vita Lea Shaklee yang sah sah vitamin semulajadi. lebih selamat untuk ibu dan anak. hehe. 

OBIMIN KUAT PEWARNA
Memang nampak cantik warna obimin ni. kaler pink lagi. Tapi cuba korang pegang sebiji dengan tangan basah. mesti tinggal pewarna tu pada jari korang kan? Tu maknanya obimin memang tinggi bahan pewarna. Tu ke yang kita nak bekalkan pada baby dalam perut ni? no no no. 




 
Aish pun nak berkongsi satu tips untuk ibu ibu kat luar sana. Sebelum pilih apa apa supplement, korang perlu baca label pada botol. bandingkan UNIT vitamin vitamin pada setiap tablet tu dengan uni RDA (Recommend Dietary Allowance) yang dicadangkan untuk ibu mengandung. 

 
Tepuk dada tanya selera. Vita Lea lebih mengikut piawaian RDA berbanding obimin! Tapi tu la.....alhamdulillah mengandung anak pertama aish dah didedahkan dengan info info ni. Dulu aish tak ambik port sangat tentang vitamin2 ni. bagi aish semua vitamin adalah sama. rupanya tak. dan sangkakan obimin yang doktor bekalkan pada kita masa checkup, tu la the best. but totally im wrong. hehe. 




So sekarang aish pilih Vita Lea sebagai pengganti Obimin. walaupun kedua duanya adalah multivitamin, tapi macam yang aish terangkan tadi, buat apa kita pilih vitamin SINTETIK yang kuat pewarna dan dihasilkan dari bahan kimia, kalau depan mata dah terpampang khasiat Vitalea yang semulajadi, selamat dan bebas pewarna??

 TESTIMONI PELANGGAN YANG AMALKAN VITALEA BAGI MASALAH HB RENDAH SEMASA MENGANDUNG
 
BAGAIMANA CARA UNTUK TEBUS VITALEA PERCUMA DARI AISH?
Sesiapa yang berminat untuk dapatkan Vitalea yang berkesan untuk masalah HB rendah ni adalah dengan cara melalui PENDAFTARAN AHLI. Aku akan bantu korang semua yang berminat untuk mengandung bersama Shaklee eh tak, yang berminat untuk makan supplemen shaklee semasa mengandung sehingga habis berpantang, dengan cara mendaftarkan korang sebagai AHLI seumur hidup. Pembayaran ahli cuma serendah RM75 sahaja tau! Dan aku akan bagi PERCUMA Vitalea. Oh bagusnya!  



Ok. Sekarang masa untuk korang contact Aish untuk dapatkan lebih details tentang harga, tentang cara pendaftaran ahli, dan macam macam lagi la dengan lebih details ye. 



Pengedar Shaklee Malaysia
COD di daerah Seremban
Shaklee ID:910287
SMS/Whatsapp: 012-6716961
 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.




Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...