TIPS MENGELAK SECOND DATE DENGAN LELAKI ITU!!

Asalamualaikum ya ahli ahli.....blogger sekalian. 

kali ni aku nak share pengalaman aku sendiri dan maybe boleh membantu korang in case korang pernah mengalami situasi getir macam aku dulu. so firstly nak tanya korang pernah tak blind date? actually blind date ni banyak bahaya dari kebaikan tau tak? nasib baik lah aku dulu berjaya menyelamatkan diri.

ok. ni nak story pasal blind date aku dengan sorang jejaka yang aku tak pernah jumpa. so nama pun blind kan? but aku tak blind lagi. sekali yang datang...alamak. tepuk dahi. hehe. bukan tak hensem. rupa paras tu perkara kedua. chewah. tapi sebenarnya lelaki tu annoying.

nak tahu apa ciri ciri lelaki annoying? 
  • belum pape dah borak borak benda yang sensored! double meaning jee
  • kadang kadang dia lagi banyak cakap dari kita. baik kau dating sorang sorang la kalau camtu. aku baru nak cakap, kau dah potong.
  • dia asyik cerita dia keja apa, gaji dia banyak, shopping kat pavilion, pakai baju branded, bla bla..
  • dan sebagainya (kalau tulis sampai sok pun aku tak publish lagi entry nih) 
 


so apa aku buat bila berhadapan dengan lelaki annoying semasa blind date? hehe. ni keja gila namanya. aku nak dia reject aku. tak pun aku taknak dia ajak jumpa kali kedua. so apa yang aku buat, hari aku blind date dengan lelaki tu, aku buat perangai. apa aku buat?
  • bila time makan, aku jatuh kan sisa makanan tepi pinggan, kira selekeh la. pastu kutip balik.
  • bila jalan dekat ladies department dalam shopping complex tu, aku jatuhkan patung display tu.
  • buat buat la gelak sambil bunyi kroh krohh krohh
  • dan sebagainya (kalau aku tulis lagi, takut pulak orang nak datang ngurat)

so last sekali sebelum bersurai kitorangnya blind date tu, aku tanya dia. 
"awak kita jumpa lagi ye nanti!" (sambil gelak krooh krohh)

dan jawapan yang paling aku tunggu dari mulut dia.
"erm saya err selalu sibuk..nanti apa apa saya call ok"

dan lepas tu dia tak call call aku lagi. selamat weh. so girls, kalau korang tak suka dengan someone tu, janganla terlalu berterus terang sangat. sebab nanti takut dia bunuh diri tak dapat menerima hakikat korang reject dia. so gunakan cara psikologi seperti di atas. haha..ok bai.
Previous
Next Post »

22 komen

Write komen
myzziema
AUTHOR
June 21, 2011 at 1:05 PM delete

HAHAHAHA dasyat gila kak aish!

Reply
avatar
Sweetmango
AUTHOR
June 21, 2011 at 1:29 PM delete

wowww... hihihi leh try nie.. oppsss.. ihihihi

Reply
avatar
Yatt S.
AUTHOR
June 21, 2011 at 2:34 PM delete

kahkahkah. gelak sambil buat bunyi krohhh krohhh tu yang tak tahan. mau terkejut dak laki tu ;)

tapi boleh pakai gak idea ni. hebatt!!

Stop Play Innocent, Angel

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
June 21, 2011 at 2:52 PM delete

bagus.. tp xleh nak try dah.. kang mengamuk en barney.. haha!

Reply
avatar
Cikgu Abah
AUTHOR
June 21, 2011 at 3:05 PM delete

ni cerite betul ke rekaan ni..mcm terlalu dramatis utk dijadikan real story...

kalau nak tau sy pernah blind date....dan akhirnye kami kawen...dan sekarang tunggu cahaya mata ke-4..insyaAllah raya ni..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
June 21, 2011 at 3:19 PM delete

idea yang bgus . hehe

Reply
avatar
AsyieqiN Rkey
AUTHOR
June 21, 2011 at 3:59 PM delete

klu xjalan gak cm ne cik aish?dapat lak umah dekat..help!!...

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
June 21, 2011 at 5:37 PM delete

@.m y z. haha..seyes bila ingat balik..adess truk btul..muda2 kan masa tu..tu pasal gila

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
June 21, 2011 at 5:37 PM delete

@nora amila ghazali hehe..sebarang kemungkinan takkan ditanggung ye.. ahaks

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
June 21, 2011 at 5:38 PM delete

@Miss Y and Her World haks haks..tah la..gelak bunyi kroh kroh tu klu lelaki dgr, cancel masuk minang kot

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
June 21, 2011 at 5:39 PM delete

@Fazil Hamid ahaks...setiap entry dlm blog ni berdasarkan pengalamn sebenar ye.. hahaha

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
June 21, 2011 at 5:39 PM delete

@Asyieq-iN Rkey adesss..klu camtu, tk dapek nk nulung ha.

Reply
avatar
June 21, 2011 at 5:42 PM delete

hahahaha...aku gigit
kau karang...semua taktik tu
aku tak pakai dahhh..
grrrrr...
tukar lahh mcm ni..
hahahahaha =p=p=p=p

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
June 21, 2011 at 6:02 PM delete

@Far8 budak baik hahaha...apa gigit ni..public ni oi. hahaha... krohh krohhh

Reply
avatar
hidheryusof
AUTHOR
June 21, 2011 at 6:47 PM delete

sy sibuk la err cik aish...

Reply
avatar
MieMiM0301
AUTHOR
June 21, 2011 at 9:37 PM delete

memang sangat berkesan la kalau wat cam tu kan..hehe..

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...