HATERS ALWAYS MAKE US FAMOUS?

Salam. Hai korunk yang aku sayang. eceh sayang terus. aku nak tanya sejak bila korang kenal blog? sampai bila korang nak berblogging? sampai bila korang nak terjebak dengan rutin rutin sebagai seorang blogger? well i mean, hari hari kau tengok blog kau, kau tengok blog orang lain, kau komen, kau blogwalking and banyak lagi rutin harian korang tu. tak tersenarai dek aku. T__T

Tapi macam yang aku cakap sebelum ni, dalam dunia blog, kau akan kenal siapa orang orang di sekeliling kau. maksud aku bukan lah kenal siap bertepuk tampar bagai. tapi korang kenal mereka dari gaya penulisan, gaya dorang komen kau and macam macam lagi. walaupun gaya penulisan tak melambangkan diri sebenar blogger tersebut (yes totally agreed!)

so lagi lama kau dalam dunia blog ni, lagi ramai jenis manusia kau jumpa. betul tak? dan semestinya kau ada follower dan jugak haters! so apa bezanya follower dengan haters? dari sudut teknikal sudah semestinya kau akan letak button follower untuk dorang yang minat blog kau (but sometimes they follow because they want you to follow back!) dan bezanya dengan haters, kau takkan letak button haters kat blog kau. eh ada ke button haters? hehe. 

simple different. 

well, based dari entry yang aku baca kat blog blog lain, ada yang cool bila berdepan dengan haters. ada yang down. especially bila dapat komen yang tak membina langsung. and then aku pun macam what the gula gula hacks la dorang nak rasa down dengan adanya haters ni. 



Actually aku faham apa rasanya bila kau ada haters. ada orang benci kau dalam arena blogging ni. dan kau rasa down. aku faham tu. haters ni akan muncul dalam hidup kau kalau kau ada buat something slack dalam blog kau. yup. setuju? OR haters ni wujud sebab nak tengok korang down and not motivated to keep blogging. setuju? aku dua dua setuju. heh.

haters berbeza dengan anonymous. 

why? sebab anonymous ada yang bagus dan ada yang tak boleh pakai. but haters sah sah la tak boleh pakai langsung dalam kamus hidup kau. jangan ambik peduli akan dorang tu semua. well, manusia tak sempurna. aku pun pernah buat silap sepanjang aku berblogging ni. so korang jangan harap ah Cik aish ni akan guide korang jadi manusia paling bertamadun dan sempurna kat dunia ni. no no no. 

so then, instead korang rasa down dengan haters, lagi bagus korang buat benda lain. In other words, korang try to find something yang boleh naikkan semangat korang dan survive dengan life tanpa haters! Contoh korang boleh buat something yang give benefit to your readers. atau pun boleh chill kan readers. Most of the time, bila korang buat macam tu, dalam masa yang sama korang akan get motivated jugak. 

actually ni bukan lah entry ditujukan khas untuk blogger blogger terkenal yang selalu dikerumuni haters yang tak puas hati dengan dorang. but something yang boleh motivate aku jugak. eh aku blogger terkenal ke? jauh panggang dari api. semut pun gelak bila baca. so pandai pandai lah korang cari something yang boleh buat korang rasa inspired. 

berapa banyak something da..
well, ingat hidup in realiti je kau boleh sama kan dengan roller coster? hidup di alam maya pun sama. life is like a roller coster. ah aku pernah buat entry pasal ni dulu. tapi pasal cinta la. but same thing. di dunia maya pun kau still macam naik roller coster. once kau kat atas, memang best ah. but kau akan turun jugak. masa tu perut kau akan rasa kecut sangat. and masa tu kau buat macammacam untuk calm down. and keep saying..hoyeeyy hoyeey!!



Previous
Next Post »

13 komen

Write komen
May 26, 2011 at 7:58 PM delete

ada haters pun kadang-kadang syok jugak... sebab kita pikir ja positif... kita pikir ja diorang tu dengki tengok kita berjaya.. diorang tak berjaya dengan blog diorang, tu yang sampai benci2 kat kita tu... huhuhu

Reply
avatar
myzziema
AUTHOR
May 26, 2011 at 8:13 PM delete

MANTOP KAK AISH! jangan dihiraukan haters and so on. dorang maybe just nak tengok kita ni kuat tak dalam arena blogging ni. hee~

selamat melahirkan entry yang best2 lagi again and again :DD

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 26, 2011 at 8:33 PM delete

hehe..haters tu,tanda korang dah famous lah. maknanya penulisan anda ada impak terhadap orang lain. better to be talked bad by someone,rather than not talked at all by anyone right? huhu..quoted by Donald Trump~

Reply
avatar
Ze_Mhis
AUTHOR
May 26, 2011 at 9:23 PM delete

setuju dengan aku tulis. famous ni ade macam2 kategori. famous dikalangan bloggers. famous dikalangan member2 keje. etc etc etc... orang buat taik bile dengki dengan kita. solution? buat bangang sudahhhh..

terbaru--> SECEBIS DAGING DI MATA KAIL --> .download.

Reply
avatar
mat ganu
AUTHOR
May 26, 2011 at 11:56 PM delete

hehe.. kadang2 nk jugak golongan cam tu singgah kat blog aku,.. ceh, berlagak.. haha.. kalo kutuk pasal blog, aku ok.. chill.. tp, kalo main kasar sangkut ngan personal life, family n so on.. memang cari nahas.. sbb, kalo ade org yg kutuk blog aku tu, best kot.. nk gelak pun ade sbb diorang buat keje bangang yg sia2.. =P

Reply
avatar
Mun
AUTHOR
May 27, 2011 at 12:31 AM delete

bila ada haters, nampak sgt ade org yg bagi attention terlbih dekat kita kan :p

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 27, 2011 at 12:24 PM delete

@sayanakhiburan hehe yeke..ntah la..aku pun tatau nak kata apa..kdg2 haters ni di kalangan yg berjaya pun ada gak..tak leh nak ckp apa sgt la..yg penting haters ni wujud. haha

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 27, 2011 at 12:25 PM delete

@.m y z. hehe thanks ziema..eh aish slalu slh sebut..ziema jadi mieza. hehe..

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 27, 2011 at 12:25 PM delete

@Aku Tulis haaa yaaa totally agreed! tp ni bukan blog femes ea.. hanya di pinggiran je. haha

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 27, 2011 at 12:26 PM delete

@Piah Becok and femes di kalangan haters.. ada ke mcm tu? hehe.. yup..buat tatau je.. eh piah kau ada haters tak? haha

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 27, 2011 at 12:27 PM delete

@budak_baik wah takpe kau nak sgt haters kan..kau buat je entry pasal politik..kompom ramai haters dtg blog kau. hahaha

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 27, 2011 at 12:28 PM delete

@Munirah hehe. betul tu..but blog ni bukan attention seekers tau.. low profile je.. tp tu la .. haters ada di mana mana ..haha tak kira low profile ke femes ke . or wateva..

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 27, 2011 at 12:28 PM delete

@Munirah hehe. betul tu..but blog ni bukan attention seekers tau.. low profile je.. tp tu la .. haters ada di mana mana ..haha tak kira low profile ke femes ke . or wateva..

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...