KHASIAT AIR KACIP FATIMAH

Ramai yang dah tahu khasiat air kacip fatimah terutama buat kaum perempuan yang sudah berkahwin. Macam zaman dulu, air kacip fatimah selalunya mak mak kita cari dan rebus sendiri. Kelat dan pahit toksah dikata. Tapi tu la khasiat air kacip fatimah yang sebenar tau!

Zaman sekarang toksah risau nak cuba minum kelat kelat tu semua, sebab banyak dah kat pasaran yang buat air kacip fatimah dalam tin contohnya macam air PEARL KACIP FATIMAH. Khasiat air kacip fatimah yang ditinkan macam ni mungkin tak sehebat khasiat semulajadi yang mak mak kita buat dulu. Tapi still ok dari tak ada langsung kan. Tepuk dada tanya selera hehe.



Apa khasiat air kacip fatimah?


aku memang dah amalkan minum air ni sejak aku kat UITM lagi. 5 ke 6 tahun lepas. lama tu aku minum air ni. sebab aku dapat rasa kelainan lepas minum air ni. Pertama sekali aku dapat rasakan badan ni bertenaga luar biasa. Bayangkan penat drive dari Uitm Melaka, balik Seremban, singgah RNR beli air kacip fatimah, balik rumah terus buat kerja rumah, mop simen, kemas barang, padahal masa drive tadi punya la lesu! Magik hehe

bila aku minum air ni, aku rasa tak mengantuk langsung. sebab tu masa kat uitm dulu, kalau musim test ke final exam ke, aku memang langgan air ni. kalau siang aku beli yang tin pink tu. kalau malam aku suka pearl cafe. bau dia wangi semerbak lak tu. Tapi yang tak bestnya, orang akan dapat kesan air apa yang kau minum sebab toilet komfem bau pearl kacip fatimah! 


kalau malam, aku minum ni.


pastuh bila aku letih study, aku akan carik air ni gak. sebab air ni bagi aku tak sama dengan air isotonik yang lain. sebab kesan dia serta merta. Mungkin kafein dia kuat kot. Walaupun tak berapa elok minum air yang berkafein tapi dah takde pilihan masa tu so aku balun je. 

Apa pun pilih la yang semulajadi. Yang tidak berkafein. Kalau susah sangat, taknak minum air kacip fatimah yang kelat tu (kalau rebus sendiri), alternative lain, minum je PERFORMANCE DRINK untuk tenaga, sebab dia minuman isotonik. Perisa oren lagi tau! Yummy. Tak pun minum ESP sebab dia adalah ENERGIZING SOY PROTEIN! Minuman bertenaga dari Shaklee. Nak khasiat setanding kacip fatimah, ambil je vitamin Alfalfa Shaklee. Sesuai untuk kita kita yang dah berkahwin ni. :)


ESP dan Alfalfa pun setanding khasiat kacip fatimah tau!


Boleh sms/whatsap 012671961 untuk dapatkan produk setanding kacip fatimah ni melalui Pengedar Shaklee macam saya :)






Previous
Next Post »

17 komen

Write komen
ezy.fia
AUTHOR
May 5, 2011 at 9:54 PM delete

mmg best pon air ni..
cik ezy sllu gak mnom..
buat kite jdk segar..

Reply
avatar
Nasz
AUTHOR
May 5, 2011 at 10:07 PM delete

banyak orang fikir air ni untuk yang orang kawin buat tu je...tapi air ni ada kelebihan lain antaranya seperti yang telah diceritakan oleh owner post ini...huhu...

PEREBUTAN ... PART 4

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 5, 2011 at 10:08 PM delete

@Cik Ezytu la..sebenarnya teringin nk minum mlm ni..panas kat seremban..tp malas nye nak g 7e!!!!

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 5, 2011 at 10:09 PM delete

@NasZhehe yup..tu la pointnye..sbb ramai yang malu nak beli air ni..adus

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 5, 2011 at 10:13 PM delete

air ni bagus utk mengemablikan kesegaran badan bukan utk ehem..ehem tu saja...tapi ramai yg terfikir yg bukan2....

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 5, 2011 at 10:23 PM delete

@Khairilyup...so hope pasni takde la teragak2 lg nak beli..hihi

Reply
avatar
Marya Hana
AUTHOR
May 6, 2011 at 12:30 AM delete

best jugak kalau dapat mnom sekali sekala..
tu lah , betol u cakap, jangan mnom selalu..
cepat sakit kepala nnt.. :)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
May 6, 2011 at 1:05 AM delete

cashier laki tu terkejut gak nye ? haha

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 6, 2011 at 11:16 AM delete

@Marya Hana .yup..yg cafe tu jgn minum selalu sgt la kot

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 6, 2011 at 11:16 AM delete

@nur dhiya' aidahaha...ntah..buat muka pelik lak..ish

Reply
avatar
myzziema
AUTHOR
May 6, 2011 at 12:52 PM delete

hahahahh dasyat betul entry ni! tak pernah minum sebab takuttt. haha. ingatkan utk org dah kawen je.

Reply
avatar
nysa
AUTHOR
May 6, 2011 at 8:35 PM delete

sedap la air ni..nisa pon pena try..mmg betol..kalau kita minum nnt jd tak ngantuk..perghh..rasa kuat semacam je..hehe..

Reply
avatar
iPai
AUTHOR
August 7, 2011 at 12:47 AM delete

actually hormon dia pon agak terganggu bila kau beli air ni ..

apa jadi ek kalau lelaki minum air ni ?

Reply
avatar
izzah
AUTHOR
September 20, 2011 at 3:30 PM delete

suka baca blog u... :)
every word ada unsur humor yg buat saya tak boring nak baca, honestly...
keep it up..
selamat berknalan..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
October 30, 2012 at 3:00 PM delete

sye pown bru nak cube...
rse2 air nie xde sukatan saiz badan kan??
fat or skinny pown boleh minum kan?

Reply
avatar
fazliana
AUTHOR
November 6, 2014 at 9:23 AM delete

pearl kt kedai mengandungi kafein yg bole mnyebabkn sakit kple,,bese bhn kacip fatimah xbyk dlm 2..oleh itu berhati2 dlm memilih kopi

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
April 20, 2017 at 6:05 PM delete

Sya pun minum air nie.. Dulu selalu minum.. Period pun teratur jew.. Tapi selepas dah x minum period dah x menentu.. Badan semua sakit2..hmm.. Kna amalkn balik minum air nie.. Klaw blh seminggu 2 kali.. Air nie memang Best..

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...