PERSOALANNYA SAMPAI BILA ANAK SAYA KENA BERGANTUNG PADA ANTIBIOTIK?

Persoalannya sampai bila anak saya kena bergantung pada antibiotik?


Anak yang kerap mengalami masalah batuk berkahak pada waktu malam memang memeningkan kepala ibubapa. Ada situasi di mana anak batuk berkahak sehingga sebulan lamanya kemudian sampai keluar nanah dari telinga disebabkan oleh jangkitan kuman yang datang dari kahak tersebut. Ubat batuk semua tak jalan, yang ada cuma antibiotik sahaja. Persoalannya sampai bila nak bergantung pada antibiotik pada anak yang masih kecil?

FAKTA ANTIBIOTIK

antara fakta yang menarik yang perlu ibubapa ambil tahu adalah, anak anak yang masih kecil yang  terlalu bergantung pada antibiotik dikhuatiri menerima kesan sampingan antaranya ruam, sakit perut dan cirit birit.

Selain penggunaan antibiotik, antara petua yang boleh diamalkan oleh ibubapa yang mempunyai masalah anak batuk berkahak pada waktu malam adalah : 

  1. Bagi air suam sebelum tidur supaya badan jadi hangat dan tidak sejuk
  2. Bagi yang menghantar anak ke nursery, pesan nursery untuk mandikan anak anak dengan cara menjirus air pada badan sahaja bukan terus menjirus ke kepala. Kepala dan muka cuma lap lap sahaja. 
  3.  Jika selesema, pastikan bersedia dengan penyedut selesema untuk memudahkan ibubapa menyedut hingus mereka. Agak sukar sebab anak akan meronta ronta mengelak 
  4. Jangan biasakan anak dengan ubat batuk dan selesema tapi boleh menggunakan kaedah sapu kunyit pada hidung dan dada

Jemput singgah instagram @almaricantrikbyisma untuk promosi berganda

ALTERNATIF UNTUK ANAK YANG BERGANTUNG PADA ANTIBIOTIK


Selain 'membiasakan' anak dengan antibiotik, ibubapa boleh cuba untuk menggunakan akternatif makanan tambahan MINYAK IKAN dari Omega Guard ini. Omega guard adalah sejenis supplemen minyak ikan yang kaya dengan EPA DAN DHA yang sangat bagus untuk tubuh anak kita. Boleh diamalkan oleh semua golongan usia termasuk bayi! Macam mana bayi nak telan minyak ikan ni?


UNTUK KANAK KANAK BATUK BERKAHAK UMUR SETAHUN KE BAWAH

Jika anak anda masih menyusu badan, minyak ikan ni hendaklah diambil oleh ibu setiap hari dengan dos yang sesuai, supaya khasiat EPA dan DHA akan disalurkan kepada bayi melalui susu ibu. Mudah kan? 


UNTUK KANAK KANAK BATUK BERKAHAK UMUR SETAHUN KE EMPAT TAHUN

Jika anak sudah pandai makan pada usia ini, lumatkan minyak ikan dari kapsul omega guard tu ke dalam makanan mereka. Selain itu boleh juga dititiskan ke dalam susu. Pun mudah juga kan?

UNTUK KANAK KANAK YANG BERUSIA LIMA TAHUN KE ATAS

Boleh beri mereka satu kapsul omega guard untuk mereka telan atau kunyah. 


Irine pun makan omega!

APA KHASIAT DAN KELEBIHAN OMEGA GUARD?

Fungsi EPA 


  1. Mencegah kanser 
  2. Mencegah pembekuan darah 
  3. Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
  4.  Baik untuk pesakit jantung
  5.  Menghindar tekanan perasaan
  6.  Mencegah penyakit darah tinggi

Tugas DHA 


  1. Mencegah asma
  2.  Meningkatkan daya seksual
  3.  Mencegah sakit kulit
  4.  Mengelakkan kanser payu dara
  5.  Mengelak kanser prostat
  6.  Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
  7.  Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan

DAPATKAN TWIN PACK OMEGA GUARD PADA HARGA PROMOSI SAH PADA BULAN OKTOBER 2016 SAHAJA


L



Pada bulan Oktober 2016, pembelian TWIN PACK OMEGA GUARD, anda akan menderima discount sebanyak 5%. Harga yang lebih jimat jika dibandingkan dengan harga sebotol iaitu pada RM144.16 (Beli dua botol berjumlah RM288.32) Penjimatan sebanyak RM14.42. Anda boleh berkongsi beli dengan kawan kawan yang mengalami masalah yang sama pada anak iaitu batuk berkahak pada waktu malam. 

CARA PEMBELIAN OMEGA GUARD UNTUK MASALAH ANAK YANG BERGANTUNG ANTIBIOTIK 

CARA 1

Anda boleh terus klik ke TWIN PACK OMEGA ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2

Jika anda mahu membeli cuma sebotol, anda juga boleh terus klik ke OMEGA GUARD ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan  

CARA 3
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza
ig @almaricantikbyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi





Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...