APA YANG MEMBANTU MEMECAHKAN LEMAK BADAN?

Esok cuti untuk negeri Selangor! Jadi hari ni bertungkus lumus menyiapkan semua kerja kerja supaya khamis nanti masuk kerja dada lapang bila tengok kerja dah banyak siap. Gara gara bertungkus lumus siapkan kerja, sampai lupa nak pergi breakfast, dan bos saya minta sorang staff beli KFC untuk kami semua makan tengahari! yea! 

Pandang KFC teringat pulak..setiap makanan yang sedap tu adalah ancaman paling hebat dalam badan. KFC mempunyai lemak yang tinggi yang berpotensi untuk beri kita masalah arteri tersumbat ataupun sakit jantung. uwaa.. punyalah melantak berketul ketul ayam tadi. 
Bukan ayam KFC je, tapi kebanyakan menu harian kita mempunyai tahap kolestrol yang tinggi especially yang digoreng dengan minyak 'recycle'!! So saya rasa saya perlu kongsikan macam mana nak prevent dari penyakit bahaya macam tu. 

Kali ni saya nak kongsikan serba sedikit tentang kepentingan LECITIN dalam badan. Lecitin hanya terdapat dalam tisu binatang dan tumbuh tumbuhan macam jagung, kacang soya..Lecitin ni dikatakan sebagai "Fat Emulsifier" atau nak kasi lebih paham, sebagai PEMECAH LEMAK. 

Sebelum tu, jom kita baca apa kata mereka yang mengamalkan Lecithin


Apa khasiat Lecitin?
1. Memecahkan lemak dan mengurangkan lemak yang tersumbat di saluran darah.  
2. Lecitin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua 
3.  Lecitin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolesterol. Bile amat penting untuk proses penghadaman
4. Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel.
5.  Fungsi utama lecitin adalah sebagai “Fat Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.
See? Secara jujurnya Lecitin bukan je tujuan untuk kurus semata mata, tapi banyak lagi khasiat dia yang mungkin ramai tak tahu. Sebotol Lecithin memang berbaloi untuk kita dapatkan sebagai koleksi makanan tambahan kita seharian. kann??

Cara order Shaklee dengan saya? Daftar untuk nikmati harga ahli?
Sms/Whatsap : 0126716961
FB : AishElis
FB Page : Healthy & Beauty Shop
Previous
Next Post »

2 komen

Write komen
Nabiha Zaidi
AUTHOR
December 10, 2013 at 10:21 PM delete

Sebut pasal KFC, mesti terbayang minyak dia yg penuh dengan kolestrol. Haih. Lemak dah penuh dah ni. Nak order Shaklee duit pulak kurengg.

Reply
avatar
Azlina
AUTHOR
December 11, 2013 at 8:28 AM delete

baru try makan mnggu lpas... harap2 berkesan tuk saya

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...