Segmen Blog Review Part 5


Cik bEe Blog Celoteh Cik Bee dengan tagline "MARI CELOTEH SAMA SAMA" hehe mesti kuat celoteh adik kita yang ni. header pun ok. cute je tuan blog ni kan! ops apa lagi, pergi terjah dia. ok so far blog ni saya suka sebab ceria


Cik Bee kita ni gunakan function read more. jadi kalau dia nak letak 10 post sekali pun dekat homepage tu tak jadi masalah. cuma saya nak cadangkan anda bagi perhatian pada bahagian sidebar. apa kata anda warnakan background pada title sidebar sebab orang senang nak tengok apa yang menarik dekat sidebar tu.


dan lagi satu, kurangkan widget di bahagian footer sebab pembaca akan penat nak scroll ke bawah sampai habis. letakkan satu dua dah cukup di bahagian footer. dan selebihnya susun di bahagian sidebar. letak widget yang paling penting di bahagian atas. contohnya button follower. 


selamat berblogging cik bee!






Dayana AZ  ok sekarang blog cik adik comel ni pulak. saya sangat suka dengan header anda! tapi rasa sakit hati sebab gambar anda separuh je dekat header tu. haha tak nampak muka. misteri sungguh ye! menu tab anda pun cantik. dan kalau korang nak tahu, Dayana ni pun ada buat segmen blog review. apa lagi terjah dia sekarang! hehe


fisrt time masuk blog ni, soft je sebab warna pink kan? give me five! haha. dan saya suka susunan widget di bahagian sidebar anda. pandai susun ea? jadi boleh tengok contoh kat blog adik kita ni. kemas dan sweet mweet. 


tapi saya cadangkan anda limitkan bilangan post entry dalam homepage. terlalu banyak entry dekat homepage membuatkan blog kita lambat loading. limitkan ke 3 entry pun dah cukup. sesetengah blogger lain hanya letak satu entry saja dekat homepage. lagipun pembaca boleh tekan button OLD POST kalau nak baca entry sebelumnya aite?


pstt..pastu boleh la buat button old post yang comey comey gak. 







aNiss :):) sekarang giliran anis pulak. fisrt off all nak ucapkan terima kasih pada Anis sebab tolong saya mensetelkan masalah error pada button old post. thanks dear! baik budak ni. ramah, suka tolong orang. apa lagi, serbu! korang follow dia, pasti dia follow korang balik!  


ok sambung review. fisrt time masuk blog anis, saya rasa sukaa jugak sebab cantik. rasa macam masuk rancangan TOM TOM BAK. ceria je. dan yang paling penting, post background anda warna putih. jadi tak pening la kalau yang lain lain tu berwarna warni!  header pun comel. pst...camna buat header tu? heheh. tagline dia "SAYA TULIS APA YANG SAYA SUKA" wah suka suka je kan? haha gurau je. 


ok. credit untuk sidebar jugak sebab kemas dan tersusun. tapi saya tercari cari iklan. takde iklan kat blog anda ye? apa kata daftar dengan NUFFNANG ok! dan letak iklan tu di atas sekali. 


fighting!





sweet_sour blog pink lagi! haish perempuan dan pink memang ibarat aur dengan tebing sungguh! hehe. comel ok. cik adik kita ni kata dia mula berblogging sejak tahun 2009 tapi tak aktif. baru tahun ni nak aktif. eh sama la. give me five! 


blog ni cantik ectely. font pun terang. so senang pembaca nak lepak lama lama dan baca antry anda. cuma justified kan font tu ye. so guna peluang ni untuk hasilkan entry yang kreatif dan best! mesti ramai nak duduk lama lama dalam blog ni baca entry anda! 

good job !!







azizul   blog budak lelaki pulak ea. biasa lah lelaki dan simple tak boleh dipisahkan. mana ada lelaki nak pakai celak, lipstik pink bagai? jadi macam tu gak la blog dia. simple je. 


cuma saya cadangkan anda alih post terkini dekat footer tu di bahagian sidebar. dan kurangkan bilangan entry dalam homepage. limitkan kepada 3 entry dah memadai. sebab pembaca boleh tengok post terkini di bahagian sidebar tu. 


yang lain dah ok! chaiyok!


blog ibarat rumah. kalau tuan rumah suka rumah dia macam tu, kita sebagai tetamu takde hak untuk paksa tuan rumah ubah. adios!

jangan lupa klik sini! Segmen Blog Review Part 4




Previous
Next Post »

6 komen

Write komen
Prince
AUTHOR
April 8, 2011 at 4:14 PM delete

apesal sy x de????sy sepatutunye bawah abngku kosong...ni yg merajuk ni...huh

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
April 8, 2011 at 4:21 PM delete

haha yeke...dalam senarai awak no 77.. maybe sy ada ter edit nama nama aritu..tu yang ter turun kan nama tu..takpe..sy review awk mlm ni k..tungguuu hehe

Reply
avatar
SMOKINGCHANEL
AUTHOR
April 8, 2011 at 5:23 PM delete

Cik Aish , kita nk jugak !

Reply
avatar
aNiss :):)
AUTHOR
April 8, 2011 at 6:14 PM delete

terima kaseh.. wah! puji blog.. suka suka.. hahaha:) saje tak nak letak iklan.. hohoho~

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
April 8, 2011 at 9:07 PM delete

ainun : tak masuk ke haritu? segmen dah ttp..nnt kt buat lagi kt invite ye dear.

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
April 8, 2011 at 9:08 PM delete

aniss : saja taknak letak iklan? wah 1st time dgr..hehe mmg ikhlas berblogging nih..haha

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...