TIPS TERBARU NAK KURUS CARA SIHAT MENGGUNAKAN PINGGAN

Tips nak kurus cara sihat dengan menggunakan pinggan. Betul! Kalau taknak kurus menggunakan cara yang boleh memakan diri, senang je, korang boleh guna pinggan ni untuk menyukat makanan ikut portion yang betul sesuai dengan diet korang. Badan sihat, kurus dan gembira! Eh mana nak cari pinggan ni?

Dah ada kesedaran nak kurus cara sihat?
Amerika telah memperkenalkan piramid makanan yang baru tetapi kali ni bukan bentuk piramid lagi dah. Tapi menggunakan pinggan. Namanya adalah myplate. Disebebakan rakyat Malaysia sekarang dah ramai yang obes dan ada yang sudah hampir hampir ke arah obes, tiba tiba datang kesedaran untuk makan secara sihat menggunakan konsep pinggan ni. 

Secara ringkasnya, tips nak kurus cara sihat menggunakan pinggan ni lebih menekankan sabda Rasulullah iaitu, "Berhenti sebelum kenyang"sebab :

  • Portion sayur lebih banyak dari yang lain lain sebab sayur mempunyai kandungan serat yang tinggi yang baik untuk misi kurus anda
  • Jumlah karbohidrat seperti nasi, roti, kentang, perlu dikurangkan. Kalau makan nasi, dalam erti kata lain, ambillah jumlah segenggam tangan. Kalau tangan korang kecik, nasib la lapar sampai malam, hahaha. 
  • Protein kena ambik ikut jumlah yang sama atau lebih sikit dari karbohidrat. Ohh ye, makan isi ayam yang direbus, tu adalah yang terbaik. Kalau ayam goreng, tinggi pulak kalorinya. Nak selamat, minum je ESP sebab ESP protein asli. Lepas share tentang resepi ESP, ramai pulak yang pilih ESP sebagai sumber protein



Jadi marilah kita sama sama mengamalkan tips terbaru nak kurus cara sihat menggunakan pinggan ni! Eh tapi aku tak sure mana pulak nak cari pinggan ni? Husband suruh lukis garisan tu pakai marker je. Bernas betul orang laki laki ni. Semoga perkongsian ni membantu!

ESP - SOY PROTEIN ISOLATE POWDER 
Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi
ESP Soy Protein Isolate Powder merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

  • Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14gram protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan ini amat baik untuk kesihatan jantung.
  • Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.
CARA PEMBELIAN PROTEIN ESP BAGI MEREKA YANG NAK KURUS CARA SIHAT

CARA 1
Anda boleh terus klik ke PROTEIN ESP UNTUK KURUS CARA SIHAT ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2
Anda boleh isi form, dan saya akan cuba reply dalam masa 24jam. 
http://goo.gl/forms/WKFNCQjZmr 

CARA 3
Sila hubungi saya directly untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza
ig @shakleebyisma 
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
Previous
Next Post »

3 komen

Write komen
Unknown
AUTHOR
March 22, 2016 at 1:23 PM delete

Ha ah laaaaa mane erk nak crik pinggan ni. Haishhhh kena google ni. Huhuhu ! Nampak menarik pulak.

Reply
avatar
Padin
AUTHOR
March 25, 2016 at 12:06 AM delete

Aduhai nasi banyak tu je? huihui.... xbole jadi ni..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
November 16, 2016 at 4:38 PM delete

Nk bli pinggan tu kat mner

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...