KENALI PENYEBAB JERAWAT DI BAHAGIAN BAHAGIAN MUKA



Stress tak tengok jerawat keluar macam cendawan tumbuh? Jangan stress stress sebab bila stress nanti jerawat lagiiii banyak keluar tau! Ada yang tumbuh jerawat dekat pipi, dekat hidung, dekat dahi..Tapi sebenarnya ada punca kenapa jerawat tumbuh di bahagian bahagian tertentu. Jom kita kenali apa penyebab jerawat di bahagian bahagian tu.

1. JERAWAT DI BIBIR
Penyebabnya adalah masalah sembelit, ketidakhadaman, banyak makan pedas dan bergoreng, dan menandakan ovulasi pada wanita. Betapa pentingnya kita lawas 2kali sehari! Hehe. Aku pagi pagi memang akan ke tandas sampai budak ofis jenuh tunggu nak ajak g breakfast! Tapi yela. Penting tau lawas. Kalau sembelit, tak hadam apa yang kita makan, naik pulak jerawat tepi bibir ku ini.. kuikui

2. JERAWAT DI RAHANG DAN DAGU
Penyebabnya adalah masalah hormon tak seimbang, rahim, dan ketidakseimbangan ginjal (bahagian bawah muka dan dagu). Masalah hormon tak seimbang ni sebenarnya kena ambik serius tau! Sebab wanita yang lambat hamil selalunya berpunca dari masalah hormon. Period kejap datang kejap tak. Bila hormon tak seimbang, datanglah masalah jerawat.

3. JERAWAT DI DAHI
Penyebabnya adalah masalah penghadaman, usus kecil, masalah hati, tidur tak teratur, stress mudah marah, risau berlebihan, makan makanan tinggi gula, toksin berlebihan, produk rambut yang tidak sesuai dan topi/tudung yang kotor. Dulu aku paling banyak jerawat dekat dahi. Rasa macam eeeeeeuuwww tak suka betul! So dah tau la kenapa dulu banyak jerawat dekat dahi. Stress study kot. Tak pun stress dengan pakwe lama. ok luar topik. vdgdgfkvnkd!

4. JERAWAT DI HIDUNG
Penyebabnya adalah diet tak seimbang, sembelit, banyak angin, ketidakhadaman, peredaran darah lemah pada hidung. Diet tak seimbang ni means kena tengok balik piramid makanan. Sila make sure setiap zat dari piramid makanan tu kita ambik. Cukup karbo, protein, vitamin c, dan sbgnya lahh. Malas makan sayur? Jadi laa diet tak seimbang.

5. JERAWAT DI PIPI KANAN
Penyebabnya adalah berpunca dari paru paru, alergi, stress, masalah perut, makan banyak gula, handphone, sarung bantal dan berus makeup yang kotor dan juga penggunaan pemerah pipi. So awek awek yang suka pakai blusger tu, please jaga kebersihan berus tu. Nasib baik la aku tak pakai makeup heavy sampai kena berberus2 bagai. haihh..Handphone pun punca gak. Kalau dah bergayut sampai peluh2 telinga tu, meleleh bawak ke pipi, haaa terpacul la jerawat. hahaha

6. PENYEBAB JERAWAT DI TEPI MATA
Penyebabnya adalah sistem peredaran limfa lemah, diet banyak lemak, dan makan makanan proses. Fastfood la especially kan. Ok insap kejap ekk..Kalau boleh sebulan sekali je mkan fastfood. Tapi aku tengok awek awek keja fastfood cun cun je..Mayb dorang sendiri tak makan fastfood kot walaupun kerja kat situ. Bawak bekal kot..positif positif.  

Jom kita dengar kisah kakak cantik ni tentang macam mana dia atasi masalah jerawat yang berpunca dari hormon tak seimbang dan period yang tak teratur.

  
JERAWAT DAN PERIOD TAK TERATUR  

Pada tahun 2012 saya mula diperkenalkan shaklee oleh kakak saya sendiri, bila mana saya ada masalah jerawat, period tidak teratur dan mengalami senggugut yang teruk. Dah macam-macam cara saya usahakan untuk menghilangkan masalah tersebut tetapi Tidak berjaya. Selepas itu kakak saya mencadangkan saya untuk mengambil GLA shaklee.
 
Setelah 3 bulan saya amalkan pengambilan GLA shaklee secara konsisten alhamdulillah, Dengan izin Allah senggugut saya telahpun hilang malah tarikh period saya mulai teratur dan datang tepat pada waktu nya sehingga kini. Dan saya mulai sedar jerawat yang dulunya silih berganti kian hilang. Apabila saya merasakan perubahan tersebut saya lebih yakin untuk mengambil vitamin yang seterusnya. Saya kemudian consume vitamin C dan Vitamin E bagi menghilangkan parut-parut jerawat yang dahulu.
 


JERAWAT HILANG, KULIT MAKIN CERAH
Alhamdulillah sekali lagi perubahan yang memberansangkan. Kulit tangan dan muka saya mulai cerah dan tidak kering seperti sebelumnya. Saya mula meletakkan kepercayaan pada produk shaklee ini dengan izin Allah. Kemudian saya mengambil ESP bagi mengatasi keputihan. Alhamdulillah masalah keputihan juga di atasi dengan izin Allah. Kesemua supplement tersebut sehingga kini saya amalkan. Dan alhamdulillah selepas berkahwin tidak lama kemudian saya dikhabarkan mengandung anak pertama. Syukurlah kerana diberi rezeki yang begitu cepat. Ini juga berkat usaha saya memastikan period sentiasa teratur kerana itu petandanya kita subur. Semasa mengandung saya mengambil pula Vita-Lea, Vitamin B dan meneruskan Vitamin C dan stop Vitamin E dan GLA sepanjang tempoh mengandung. Syukur
 
Alhamdulillah baby dalam kandungan dalam keadaan sihat dan tidak mengalami sebarang kompilasi sehingga dilahirkan iaitu seberat 3.3kg. Bayi saya sihat sehingga kini dan semakin montel. Bagi memastikan bekalan susu badan sentiasa cukup saya masih meneruskan pengambilan vitamin-vitamin shaklee terutamanya ALFALFA. Lagi sekali syukur alhamdulillah rezeki untuk baby saya melimpah ruah. Sekarang baby saya nak masuk 5bulan masih fully breastfeed. Saya siap boleh menyimpan stok untuk bayi kerana sering mengalami lebihan susu. Saya akan terus berusaha agar susu badan saya sentiasa cukup dan berkualiti sehingga umur baby 2tahun inshaallah. Sehinggakan doktor menegur anak saya ni terlebih susu ibu..hehe.. Itulah rahsia mengekalkan berat badan yg ideal.
 
Itu sahaja saya dapat kongsikan pengalaman saya selama mengambil vitamin shaklee. Ini semua dengan izin Allah, kita hanya mampu berusaha mencari yang terbaik buat diri sendiri dan juga family. Selebihnya bertawakallah pada Allah. Moga diberi rezeki untuk meneruskan gaya hidup yang sihat. Di samping itu banyakkan meminum air masak.

NAK DAPATKAN SET LENGKAP PENJAGAAN KULIT MUKA SHAKLEE? 
Follow my IG! @shakleebyisma
0126716961
atau klik ORDER NOW untuk ketahui cara2 order. MUDAH JE KAN?

http://getmedean.blogspot.com/2015/06/pembelian-supplemen-shaklee-melalui-4.html

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...