BERAPA LAMA TEMPOH MERANCANG KEHAMILAN SEMULA SELEPAS KEGUGURAN?

Assalamualaikum


Orang tua tua kata, selepas keguguran, pasangan kena tunggu selama ENAM BULAN sebelum cuba untuk hamil sekali lagi. Mungkin secara logiknya, orang dulu dulu nak si isteri ni berehat dan pulih sepenuhnya la kot. Yela pulih dari segi fizikal dan mental. Mesti la sedih kalau gugur. Berita Siti Nurhaliza keguguran haritu , peminat yang dengar pun sedih ini kan pulak kalau jadi kat diri sendiri. 

SITI NURHALIZA KEGUGURAN DAN TIPS UNTUK WANITA YANG TRY TO CONCEIVE (TTC)

PELUANG HAMIL SEMULA LEBIH CERAH KALAU ...
Tapi dalam kajian dekat luar negara pulak lain ceritanya. Huhu. Dorang kata, kalau si isteri yang baru keguguran, tapi pasangan tu cuba lagi untuk hamil dalam masa TIGA bulan atau lebih cepat dari tu, peluang untuk hamil sekali lagi dan tidak gugur tu tinggi berbanding mereka yang menunggu 6 bulan atau lebih lama lagi untuk cuba hamil sekali lagi.

After an early miscarriage, couples who try to conceive again within three months may be more likely to have a successful subsequent pregnancy than people who wait longer, a U.S. study suggests.
Researchers followed nearly 1,000 couples after an early pregnancy loss and found women who started trying to conceive again within three months had 71 percent higher odds of having a baby than those who waited longer. (MORE)

Apa pun, sebenarnya terpulang pada pasangan masing masing. Yela badan kita ni lain lain. Ada yang cepat pulih mental dan fizikal. Ada yang lambat. Kalau rasa dalam tempoh 3 bulan tu dah pulih sepenuhnya, why not cuba lagi untuk hamil kan? Dan dalam masa sama, boleh ambik apa apa supplemen untuk kuatkan rahim so potentsi untuk gugur lagi tu kurang. 

CADANGAN SUPPLEMEN UNTUK HAMIL KALI KEDUA SELEPAS KEGUGURAN
Ini antara cadangan supplemen untuk panduan bagi pasangan yang nak merancang kehamilan dalam tempoh 3 bulan selepas keguguran. 

1. ENERGIZING SOY PROTEIN UNTUK RAHIM YANG KUAT ELAK KEGUGURAN
Ada sesetengah isteri yang rahimnya tak kuat. Sebab tu bila lekat, dia akan gugur dan keluar seolah olah macam period. Sedih kan? Bila plan nak anak tapi masih belum ada rezeki lagi. One of the reason..sebab rahim tak kuat. Jadi aku sangat rekemen mereka yang ada masalah rahim tak kuat dan mahukan zuriat untuk minum protein esp ni. Kenapa protein? Sebab protein yang bina dan repair sel. Penggunaan konsisten akan bantu tingkatkan kesuburan dan kuatkan otot rahim! 


2. VIVIX UNTUK KESUBURAN SELEPAS KEGUGURAN
Resveratrol ni fungsinya adalah untuk melindungi telur yang sudah matang dari rosak akibat oxidate damage, dan beri peluang yang tinggi untuk disenyawakan.



Dalam tempoh 3 bulan, kalau nak try untuk hamil sekali lagi, takde masalah, mana tau kajian yang omputih tu suggest tu boleh diguna pakai. huhu. Tak perlu tunggu lama lama untuk hamil sekali lagi. Yang penting tubuh badan kena sihat dan kalau amalkan tips tips mudah hamil selepas keguguran, boleh rujuk entry sebelum ni.

12 TIPS MUDAH HAMIL UNTUK SUAMI DAN ISTERI SAMA SAMA PRAKTIKKAN


Ok all the best mommies semua! Dan cara untuk dapatkan Supplemen ESP dan VIVIX bagi korang yang nak cuba hamil semula selepas keguguran, boleh click button pink kat bawah ini untuk details.



KLIK UNTUK PEMBELIAN ESP DAN VIVIX (VITAMIN UNTUK HAMIL)
http://getmedean.blogspot.com/2015/06/pembelian-supplemen-shaklee-melalui-4.html
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...