CARA KAWAL NAFSU MAKAN UNTUK BERAT BADAN IDEAL

Ramai yang nak kurus tapi tak mampu nak mengawal nafsu makan. Pantang kawan ajak keluar. Lepak pulak dekat kedai mamak. Pekena roti canai cheese, teh tarik lemak manis berkrim. Memang syok! Lagi lagi kalau kawan belanja. Memang tak ingat dunia! Kann..

Boleh ke kawal nafsu makan kalau kawan belanja makan roti canai telur cheese nih? Gulp. 

Sebenarnya kalau nak kurus, pertama sekali aku nak nasihatkan, NEKAD! Mesti nekad dalam apa juga benda yang kita nak lakukan. Nekad untuk diet. Nekad untuk senaman secara konsisten. Nekad untuk ambil supplemen yang boleh bantu kawal selera makan. Bila orang tanya, macam mana nak kurus ni. Si kawan jawab, diet jela. Exercise jela. Tapi lupa satu patah perkataan yang paling penting iaitu NEKAD! Nekad ni maksudnya tak boleh la harini diet, esok melantak. Harini joging, esok tidur terbungkang. Kena ISTIQAMAH! 

Teringat masa borak borak dengan kawan. Dia ambil set Slim Tiga Serangkai Shaklee yang terlajak laris tu! Boleh rujuk sini kalau nak beli ye. Then dia memang nak kurus sebab tu ambil set ni sebab dia kata ramai kawan kawan ofis berjaya turunkan berat badan dengan set slim tu. So orang ambik dia pun nak ambik. Tapi sayang, sebab satu, dia tak konsisten ambik supplemen. Kedua dia tak nekad untuk jaga pemakanan. Bergantung seratus peratus pada supplemen je mana boleh. 

Supplemen boleh bantu kawal selera makan ke?

Jawapannya boleh! Cuba tengok perkongsian KEVIN ZAHRI tentang tips untuk kawal selera makan. Antaranya adalah penggunaan supplemen. Tapi pastikan supplemen yang selamat dan semulajadi. 


GLA Shaklee mampu kawal selera makan!
Betul. 

GLA Complex Shaklee mengandungi asid linolenik gama yang merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan untuk membentuk prostaglandin. Prostaglandin pula merupakan bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal. GLA Complex Shaklee terdiri dari minyak benih matahari yang merupakan sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia juga mengandungi vitamin E yang berfungsi melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel (Ducker Em et al, 1991).



Korang boleh clik fanpage Rahsia Kurus Dan Langsing sebab memang ohsem dan boleh bantu korang kalau nak tanya tips ke atau nak try GLA ni atau apa apa ke..bye!


Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...