Segmen Blog Review Part 8


farhana masdo blogger not found..aiyak..







siti hidayah  wahh suka dengan blog ni. comel sangat! pandai awak pilih background! errr kita geng! minat pink. huhu. pada pandangan cik aish, blog ni cukup sweet. sebab guna kombinasi pink, putih dan hitam. cuma nak tegur tang header tu.. tak center. lain da ok :)


pastu nak puji sikit. tang entry. kalau buat entry panjang, pandai susun dalam bentuk paragraph. so tips untuk blogger lain, buat macam hidayah tau. kalau boleh satu isi satu perenggan. satu point satu perenggan. ala macam buat karangan time sekolah dulu..macam tak biasa kan?


blog ni ada potensi untuk pergi lagi jauh. hasilkan entry yang kreatif, kurangkan pasal personal, ramah dengan blogger lain, rajin blogwalking. ok! aja aja fighting! apa lagi jom terjah!






 
Muhammad Helmi "baek punya blog" haha apa yang baek tu helmi? ok. blog ni pun baru lagi. jadi masih ada benda lagi nak diperbetulkan. dalam blogging, selain ada entry yang menarik, kalau boleh blog pun kena menarik. sebab sedap mata pembaca nak baca entry kita.


blog helmi dah ok. background cool. tapi bahagian sidebar kena bagi perhatian. pertama, tulisan tak berapa jelas sebab anda guna transparent background untuk bahagian sidebar. kalau boleh warnakan bahagian sidebar supaya pembaca dapat tengok dengan lebih jelas.


kedua, ada beberapa widget yang tak penting seperti jam dan kalender. sebenarnya widget ni hanya menambahkan berat pada blog. lagipun, pembaca boleh tengok jam dengan kalendar dekat laptop mereka kan?


ketiga, ada masalah sikit di bahagian blog archieve. width yang terlalu kecil sampaikan jadi terlalu narrow. lebarkan sikit ok. chaiyok!







Dea lagi satu blog pink. hehe. ok blog ni pun tak ada masalah sangat. sweet je. dan yang pasti, pembaca boleh duduk lama lama dalam blog ni sebab sedap mata memandang. maybe tu kelebihan blogger yang guna warna putih sebagai post background. nampak suci gitu. 


cuma saya cadangkan dea guna font besar sikit untuk title di bahagian sidebar. sebab nampak lagi jelas dan kemas ok. selamat berblogging!



 

fasha  Chop! suka dengan header awak! tak ramai yang guna warna kuning ni..tapi tertarik la dengan header awak! good job fasha! dan tahniah sebab bagi cik aish, blog awak sangat kemas! tang header, post entry dan juga bahagian sidebar! so lepas ni boleh fokus pada isi entry pulak ok. sebab blog dah cukup cantik.. :)


apa lagi, jom terjah adik comel ni!



blog ibarat rumah. kalau tuan rumah suka rumah dia macam tu, kita sebagai tetamu takde hak untuk paksa tuan rumah ubah. adios!


jangan lupa klik sini! Segmen Blog Review Part 7




Previous
Next Post »

6 komen

Write komen
F Hzh
AUTHOR
April 12, 2011 at 9:50 PM delete

cik aish bile turn saya? hehe

Reply
avatar
NADIA RAJAMI
AUTHOR
April 12, 2011 at 9:59 PM delete

wah...ade la.. tengsss dear 4 da viewing.. t dea improve, keyh!!..:P

Reply
avatar
siti hidayah
AUTHOR
April 14, 2011 at 3:48 PM delete

wah! thanx c.aish view blog saya. nnti saya perbaiki kelemahan yg c.aish cakap :)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
April 14, 2011 at 3:54 PM delete

@Dea
ok dea..cik aish da tgk blog td..da cun! hehe

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
April 14, 2011 at 3:55 PM delete

@siti hidayah


hehe ok dear..tp tu hak masing masing. cik aish tak paksa..just bg pandangan je..fighting!

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...