Segmen Blog Review Part 6


pRiNCe ok blog pertama untuk part ni adalah kepunyaan lelaki ye. nama pun prince kan. ramai ohh follower dia. dan cik abang kita ni ada buat segmen menarik. Prince Nak Promote Header Saya Yang Cantik Dan Hensem. ha apa lagi. jom terjah ramai ramai. 


aPaBILa diRIkU bERgElAr sEOrAng rEMajA.. aKu tAk Kan LePAsKaN pELuAng uNtuK mEnGhArGaI zAmAN kEsEroNOkAN ini. ni dia punya tagline. remaja lagi ni. hehe. suka dengan ayat ni "aku bukan sebarang prince" wah..misteri ni. hehe. nice. ok blog yang menarik dan penulisan yang santai. suka dengan entry ni .aNdA pErLu bACa...iNi AdaLaH PANdanGAn aKu tENtaNG DuNIa blOG 


blog ni banyak gambar yang diselitkan dalam entry dia. jadi mesti pembaca tak boring baca je kan? best best. bahagian sidebar pula macam mana? kemas! cuma saya cadangkan supaya anda kekalkan justified setiap entry anda. ok! jom terjah prince ni!





to'wan masuk je blog ni rasa macam baca novel. tagline je dah rasa macam puitis je. hehe.sebenarnya saya suka dengan blog ni! sebab selain template yang simple dan menarik, penulisan dia pun best. jadi saya dapat expect anda bukan blogger yang menulis benda yang remeh. penulisan nampak matang. seronok baca entry dia. 


anda menggunakan function read more. jadi blog anda nampak sangat kemas walaupun anda memaparkan banyak entry dalam homepage anda. tak menggunakan short form yang ketara. jadi memang konfem saya duduk lama lama dalam blog anda baca entry. suka!!






ROSNAJIHAH blog seterusnya pulak ok. blogger ni dikenali sebagai Cik Senah. wah. Cik lagi nih! terjah terjah.  First time masuk blog Cik Senah rasa lapang je mata ni sebab warna template yang lembut dan banyak gambar dalam entry dia. menarik. tak la pembaca bosan je baca entry kita ye tak?


tapi saya cadangkan anda gunakan font yang besar sikit untuk entry. sebab kadang kadang pembaca kita ni rabun jauh. hehe. jadi susah sikit nak baca. kena dekat dekat dengan skrin. taknak la kan? kalau font besar sikit, mesti lagi cantik!


bahagian sidebar pula. saya cadangkan anda letakkan About Me dengan button Follower tu atas sekali. dan bahagian bawah tu sebenarnya terlalu banyak ayat ayat yang anda letak di bahagian sidebar. tak perlu letak widget jam. sebab kebanyakan blogger kata, kita kena letak widget yang penting je. yang lain tak perlu. sebab kalau terlalu banyak sangat, nanti meleret leret ke bawah. 


oo ye dan lagi satu, eh banyak pulak saya cakap kan? hehe. header awak besar. unik. tapi bawah header, ada lagi gambar yang boleh tahan besar jugak. jadi fokus pada satu header je mungkin lagi menarik!






Nour Akmal  "blog kechik itu comel". hehe. betul betul saya setuju. eh tetibe je. ok. stop. First time masuk blog ni rasa macam wah merahnya. tapi cantik! yang penting post background anda warna putih. ok so far saya takde apa apa masalah dengan blog ni. suka baca entry pasal  Macam mana nak pikat hati follower... 


walaupun anda tak justified entry anda, tapi still nampak kemas dan mudah dibaca sebab font yang standard. suka blog anda!


Joel Leslie Credit untuk header! cantik dan menarik! sesuai dengan background! dan kalau korang masuk blog ni, mesti setuju kalau saya kata yang blog ni kemas dan smart! ahh blog budak lelaki memang macam ni kan? hehe
footer menarik! haa saya scroll sampai bawah tau! dan saya suka footer anda! cantik! walaupun guna background hitam, tapi tak nampak terlalu narrow sangat. cuma saya cadangkan anda justified entry supaya nampak lebih kemas dan teratur. 


bahagian sidebar pun simple. tak banyak widget yang tak penting.  tapi saya tercari cari iklan dalam blog ni. tak pasang iklan ea? apa kata daftar dengan nuffnang dan letak iklan di bahagian atas sidebar! 


ok Chaiyok!
blog ibarat rumah. kalau tuan rumah suka rumah dia macam tu, kita sebagai tetamu takde hak untuk paksa tuan rumah ubah. adios!

jangan lupa klik sini! Segmen Blog Review Part 5

Previous
Next Post »

7 komen

Write komen
Prince
AUTHOR
April 8, 2011 at 11:13 PM delete

thnx tau...hehehe...justified tu ape ek???
hahaha..

Reply
avatar
Addin
AUTHOR
April 8, 2011 at 11:53 PM delete

membantu untuk berblog walk :)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
April 8, 2011 at 11:55 PM delete

welcome prince .. haha taktau ke buat buat tak tahu? ishh..awak kan otai dr sy. hehe

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
April 8, 2011 at 11:56 PM delete

littleMissAddin : trima kasih! pandangan sy je..tak seberapa pun.:) just nak kenal2 dgn blogger lain

Reply
avatar
Joel Leslie
AUTHOR
April 9, 2011 at 9:21 AM delete

wahhh, bnyk puji2 ni .. ehehehe .. ;) thx ya .. yeah, sy mmg aware yg sy punya entry tu x bernas sbb sukar bg saya utk fikirkan idea :( iklan, sy x dpt .. nuffnang sy masih terlampau muda ak join .. bR jek 14 . *mudaanyer :p* tp sy ada iklan heartbeat :) tekanlah ok ? kat bwh follower list tu .. okay, apa2 pun, THANKSS ! :)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
April 9, 2011 at 6:44 PM delete

ooh yeke? haha..takpe..takpe..da ckup umur nnt daftar nuff tau..hehe comel je..

Reply
avatar
izzad
AUTHOR
April 12, 2011 at 12:29 AM delete

lambatnye turn saya...
http://kitasemuaguru.blogspot.com/

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...