Hubungan jarak jauh : mengjengkelkan?


When you feel alone, just look at the spaces between your fingers, remember that in those spaces you can see my fingers locked with yours forever

Aku pernah rasa bagaimana "long distance relationship". Cinta teramat pada si dia membuatkan hati aku terkunci dari memandang insan lain. Dan aku berjanji pada diri sendiri untuk menunggu dia. Sebelum dia pergi nun jauh ke utara sana, kami berjumpa. 

Mis A : Abang, janji dengan b. Jangan lupakan b. B akan tunggu abang

Mr B : Ya la.. jangan menangis. Nanti orang nampak kata apa lak. 

Sweet..Pemergian dia aku hantar dengan penuh harapan menggunung. Aku kunci hati aku untuk orang lain. Aku butakan mata dari melayan insan lain bernama lelaki. Aku taknak! Aku hanya tunggu dia. 

Tapi berhasilkah semua itu? 

Mungkin orang lain berjaya dalam cinta jarak jauh. Dengan berpegangkan pada satu prinsip iaitu KEPERCAYAAN. Apabila adanya kepercayaan, maka akan ada kesetiaan. Aku tidak bernasib baik. Kerana kami tiada kepercayaan. Dan akhirnya kami berpisah. 

Distance does not matter if two hearts are loyal to one another. Yes, tiada apa yang perlu ditakutkan sekiranya ada KESETIAAN. Jarak dua benua sekali pun pasti terasa dekat. Apa yang dekat?


HATI.......hati kau dan hati aku. 






Previous
Next Post »

2 komen

Write komen
wannurfazrini
AUTHOR
October 25, 2010 at 11:03 PM delete

OMG, sabar yee, sesungguhnya hubungan mcm ni susah nak dikekalkan !

Reply
avatar
sya aisya
AUTHOR
October 26, 2010 at 2:41 AM delete

Hye aish...

Ak penah mengalaminye... be strong gurl..!!! insyaAllah sumenye okies...~

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...