MUKA BABY HAMPIR BERSIH DARI RUAM

Muka baby hampir bersih dari ruam


Minggu lepas masa irine tidur wad, ada sorang hamba Allah nak sangat sangat saya COD herbal blend sebab anak dia mengalami masalah ruam yang teruk




Fikirkan masa tu anak tak sihat tapi faham keadaan customer tu, mesti susah hati. Yela macam mana kita susah hati dengan keadaan anak kita, sama la macam dia juga. So gigihkan lari pergi COD jugak nasib baik dekat je dekat Taman Pj Perdana. Dalam hati cakap kalau kita mudahkan urusan orang lain, mesti Allah mudahkan urusan kita juga
.
.
Lepas seminggu tergerak hati nak follow up. Alhamdulillah boleh dikatakan ruam hilang 80%. Muka bayi jadi bersih dan tak sama langsung macam sebelumnya. 
.
Seronok bila customer bagi feedback yang bagus. Shaklee satu satunya produk supplemen yang ada #landmarkstudy dimana kajian dibuat ke atas pengguna yang menggunakan produk shaklee lebih dari 20tahun dan hasil kajian menunjukkan shaklee adalah supplemen yang terbaik dan menjadi penanda aras bagi semua jenama supplemen yang lain


No long term effect
I love shaklee product!

0126716961
Saya bangga menjadi Shaklee Independent Distributor

APA ITU LANDMARK STUDY?

Tags
"Saya terkejut jugak bila tau Shaklee satu2nya company yang membenarkan Landmark study ni dibuat keatas produknya"

.....................................
Kali ni saya nak share kenapa saya setia dengan shaklee. Sebab shaklee ada LANDMARK STUDY. Landmark ni sesuatu benda atau tempat yang kita guna sebagai rujukan.

Contohnya landmark Mekah, Kaabah. Malaysia (atau Kuala Lumpur) ialah KLCC.
Kalau Burj Khaleefa, landmark bagi Dubai.
Di Paris pula landmarknya Eiffel Tower.

Landmark study Shaklee pula ialah rujukan kpd perbandingan kalau org tanya pasal suplemen.


SIAPA YANG BUAT LANDMARK STUDY?

Landmark study ni dibuat oleh pihak yang tiada kaitan langsung dengan shaklee tau. Bukan orang dalam ye. kajian yang dilakukan adalah ke atas individu yang telah mengamalkan pengambilan Shaklee lebih 20tahun. Ya..20 dan bukannya setahun dua.

Selalunya produk lain, buat kajian dlm jangka masa pendek contoh 5 tahun. Tapi kebanyakan penyakit kronik tak dapat dikenalpasti dalam tempoh tu selepas mereka ambik sesuatu supplemen.

Kenapa?

Biasanya penyakit menunjukkan simptom setelah 10-30 tahun untuk muncul. Betul tak? Cuba lihat sekeliling kita hari ini. Ada tak yg kena Diabetes lepas sarapan teh tarik pagi ni? Ada tak yang tiba2 Kolesterol dia tinggi lepas makan daging rendang semalam? Ada tak?

Disinilah pentingnya Landmark study. Dijalankan untuk jangkamasa panjang. Dan dari situ juga kita tahu samada ianya berkualiti atau tidak. Berkesannya sesuatu produk kepada pengguna sangat penting bagi Shaklee. Shaklee berani mempertaruhkan produknya untuk dibuat kajian dan tak ramai company lain yg berani ambil risiko utk buat Landmark Study.

Sebab tu saya percaya dengan produk shaklee dan akan setia sampai bila bila. Saya tak berani nak cuba supplemen yang berlambak dekat pasaran baru setahun dua. Saya pilih shaklee kerana shaklee memang terbaik

#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#shakleeeffect
#liveamazing

JAUH DARI TEMPAT KERJA PUNCA CEPAT MATI

Jauh dari tempat kerja punca cepat mati


Berita berasal dari Stockholm, Sweden dan bertarikh pertengahan April itu menyatakan bahawa mereka yang melakukan perjalanan berulang-alik ke tempat kerja sejauh lebih daripada 48.2 kilometer sehari cenderung untuk mati lebih awal berbanding mereka yang tinggal berhampiran dengan tempat kerja kerana mereka  berkemungkinan lebih mudah mendapat penyakit darah tinggi, masalah jantung dan mengalami depresi akibat tekanan pekerjaan. Menarik info ni. 



Walau bagaimanapun, tertarik dengan pendapat dari sumber hmetro yang menyangkal kajian tentang mati akibat kerja jarak jauh. Sebenarnya di Malaysia, berulang kerja jauh adalah perkara biasa. Ramai pekerja yang bertugas di Kuala Lumpur, Petaling Jaya dan Klang membeli rumah dan tinggal di Ipoh, Seremban, Temerloh dan Melaka. Mereka berulang-alik setiap pagi dan petang setiap hari dari bandar-bandar ini ke ibu negara.

Bertugas di kota dan tinggal di luar bandar adalah pilihan yang terbaik untuk sesetengah mereka ini. Faktor ekonomi, terutamanya harga dan sewa rumah di kawasan bandar menjadikan tindakan mereka lebih masuk akal dan bijak.

Yang menjadi faktor utama kepada penyakit darah tinggi dan masalah jantung, bukanlah berpunca jauh dari tempat kerja semata mata, tetapi  ada banyak faktor lain termasuk :
  • faktor keturunan,
  • pemakanan seseorang dan 
  • gaya hidup
Mereka yang menjaga pemakanan dengan tidak mengambil banyak makanan berlemak, tidak merokok dan menjauhi alkohol akan rendah risiko menghidap penyakit yang menjadi pembunuh utama rakyat negara kita ini. Mengamalkan gaya hidup sihat dengan sering bersenam akan terus menurunkan lagi risiko terhadap penyakit berkaitan.



VITAMIN UNTUK PESAKIT JANTUNG 


  • PHYTOCOL-ST  
  • OMEGA GUARD  
Kalau kita memang dah tahu yang kita nie kerja jauh, stress dan tertekan dengan lambakan kerja, balik pulak jauh, hadap jammed lagi, lepas tu gaya pemakanan pula tak betul, suka makan makanan tinggi kolestrol, taknak ambil tahu langsung tentang apa yang bagus dimakan dan apa yang perlu dimakan, haa anda seharusnya mula memikirkan supplemen apa yang terbaik untuk jantung. 
 
Sebelum makan telan siap siap phytocol nie. Biar dia block dari kolestrol dari meresap masuk. Then jangan lupa untuk makan omega lepas makan. Dan yang paling penting kawal pemakanan. Jadi bila kita kawal pemakanan, buat senaman ringan saja pada waktu malam, insyallah takde lah kita tergolong dalam mereka yang menderita sakit jantung!

CARA PEMBELIAN VITAMIN UNTUK HINDAR PENYAKIT JANTUNG


CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET VITAMIN UNTUK JANTUNG ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza

ig @almaricantikbyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

PURATA 32 ORANG MATI SETIAP HARI AKIBAT SAKIT JANTUNG

Purata 32 orang mati setiap hari akibat sakit jantung


Terkejut dengar purata 32 orang mati setiap hari akibat sakit jantung seperti yang dipaparkan dalam akhbar betarikh 26 September 2011 ni. Ini purata tahun 2011. Tahun 2016 tak tahu berapa banyak lagi purata kes orang mati akibat sakit jantung. Punca paling utama biasalah, sebab pemakanan. 


Sebanyak 11,812 kematian akibat sakit jantung dan strok direkodkan tahun lalu (2010) di negara ini dengan purata kematian 984 kematian sebulan atau 32 pesakit meninggal dunia setiap hari. Agak mengejutkan, jumlah kematian akibat penyakit pembunuh utama negara itu meningkat lebih sekali ganda berbanding 5,549 kematian pada 2005 dan terus meningkat kepada 7,597 pada 2008.

Perangkaan Kementerian Kesihatan sejak enam tahun lalu itu menimbulkan persoalan adakah negara menuju ke arah masyarakat tidak sihat kerana penyakit berkenaan berpunca daripada amalan pemakanan dan gaya hidup kurang sihat.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Hasan Abdul Rahman, menyifatkan peningkatan kes penyakit kardiovaskular dan penyakit tidak berjangkit (NCD) lain adalah serius dan perlu diberikan perhatian semua pihak.

“NCD seperti penyakit jantung, diabetes, darah tinggi, kanser boleh menyebabkan komplikasi teruk jika tidak dikesan awal dan membabitkan kos rawatan tinggi serta membebankan semua pihak. Langkah bijak menanganinya dengan hidup aktif dan makan makanan sihat,” katanya.

Selain menjadi pembunuh utama di Negara ini, penyakit jantung dan strok punca kepada 35% kematian pra matang (kematian bagi individu kurang 60 tahun) di negara ini. Antara faktor risiko penyebab penyakit jantung adalah :
  • darah tinggi, 
  • kegemukan, 
  • paras kolesterol tinggi, 
  • diabetes, 
  •  faktor keturunan/genetik dan 
  • kurang bersenam.

Jom kita baca kisah seorang penghidap sakit jantung ni.

=========================================
Saya mempunyai seorang jiran. Berusia sekitar 50 tahun. Mempunyai anak 5 orang dan ramai yang masih bersekolah sekarang ini. Kami berjiran di kampung, sekali sekala kami berbasikal, pusing pusing kampung di sekitar kawasan bendang untuk exercise.

Dua tahun lepas, saya mendapat pengkhabaran yang sangat mengejutkan. Beliau sesak nafas. Nafas beliau tersekat. Beliau terpaksa dihantar ke hospital untuk rawatan lanjut. Memandangkan ini masalah serius, dari Hospital Parit Buntar beliau dipindahkan ke Hospital Taiping.

Saya melawat beliau di Hospital Taiping. Doktor mengesahkan beliau mempunyai masalah jantung. Saluran darah ke jantung beliau hampir tersumbat. Itulah puncanya mengapa beliau mengalami sesak nafas. Tidak lama selepas itu, beliau terpaksa menjalani pembedahan di Institut Jantung Negara Kuala Lumpur untuk menjalani pembedahan "Coronory Bypass". Doktor terpaksa mengambil satu urat dikakinya untuk dibuat bypass dibahagian urat yang tersumbat berhampiran jantung beliau.

Selepas pembedahan, beliau mengambil masa yang begitu lama untuk pulih kembali. Syukur Alhamdulillah, selepas 2 tahun hidup 'terseksa', kesihatan beliau kembali pulih sekarang ini. Namun, beliau sudah tidak boleh buat kerja yang lasak atau memerlukan penggunaan fizikal yang tinggi. Beliau juga sekarang tidak boleh berfikir masalah-masalah yang besar. Tidak boleh mendengar berita terkejut secara tiba tiba.

Jika semua ini berlaku, beliau akan terasa sakit dibahagian jantung. Rasa macam susah nak bernafas. Selepas bersembang dengan beliau, beliau sebenarnya turut berasa hairan bagaimana beliau ada masalah jantung. Sebelum ini pun beliau langsung tak pernah rasa sakit jantung. Tiba-tiba saja penyakit ini menyerang. Doktor menjelaskan bahawa masalah jantung ini tidak akan dapat dikesan sekiranya kita tidak membuat pemeriksaan secara berkala. Masalah jantung tidak memberi sebarang amaran kepada kita. Ia boleh datang secara tiba tiba kepada kita dan silap hari bulan, ia mungkin menjadi 'tiket' untuk kita ke sana.

Pergi dalam keadaan belum tentu kita bersedia. Pergi dalam keadaan anak-anak kita masih memerlukan kasih sayang daripada kita.

Bila saya bertanya beliau apa punca sakit jantung ini? Beliau menjelaskan, mungkin kerana beliau makan di luar setiap hari. Ya, setiap pagi dan tengah hari beliau akan makan di luar. Ada kalanya, makan malam pun di luar. Rasanya, kita semua tahu tidak semua peniaga yang 'prihatin' dengan tahap kesihatan pelanggan. Mereka memasukkan perasa tambahan bagi memastikan apa kita makan itu sedap dan kita suka ke kedai mereka. (Bukan semua kedai macam ni. Sebahagaian kecil sahaja)

Namun, jika makan di luar menjadi amalan hidup kita, potensi untuk kita terkena serangan jantung pada usia 40-an dan 50-an adalah amat tinggi. Tambah-tambah  jika kita suka makan makanan bergoreng. Lagi cepat diserang penyakit ini. Hari ini, Alhamdulillah. Beliau sudah sihat. Beliau menceritakan kesyukuran beliau kepada saya kerana diberi peluang kedua oleh Allah. Sebab doktor memberi tahu, ramai orang yang terus mendapat 'one way ticket' apabila diserang masalah jantung ini.

Jadi sebenarnya susah nak elak dari makan luar ni kan? Kadang kadang minum petang pun kita akan merayau cari goreng pisang, pergi pasar malam beli ayam goreng. Makan makanan bergoreng sangat bahaya lagi lagi kalau  minyak tu dah digunakan beberapa kali. artikel VIRAL tentang AWAS PENGGUNAAN MINYAK MASAK TERPAKAI  
 
Cuma apa yang kita boleh buat, selain lebihkan makan sayur dan buah, lakukan senaman sekurangnya 3 kali sehari, kita juga boleh mengamalkan supplemen untuk menghalang kolestrol dari masuk dalam tubuh badan kita. 

VITAMIN UNTUK HINDAR PENYAKIT JANTUNG


  • PHYTOCOL-ST 
  • OMEGA GUARD 
Kalau kita memang dah tahu yang kita nie high cholestrol, sebelum makan telan siap2 phytocol nie. Biar dia block dari meresap masuk. Then jangan lupa untuk makan omega lepas makan. Dan yang paling penting kawal pemakanan.



TESTIMONI 


CARA PEMBELIAN VITAMIN UNTUK HINDAR PENYAKIT JANTUNG

CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET VITAMIN PENYAKIT JANTUNG ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza

ig @almaricantikbyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi



BERSUKAN PADA WAKTU MALAM ANTARA FAKTOR MASALAH JANTUNG

Bahaya bersukan pada waktu malam


Apabila seseorang menghabiskan kebanyakan masanya di pejabat, waktu malam merupakan alternatif untuk mereka bersukan. Namun ada pendapat mengatakan, bersukan pada waktu malam adalah antara faktor penyakit jantung kerana mereka memaksa badan untuk bekerja keras dengan aktiviti sukan yang berat. 


Menurut Kosmo bertarikh 1 februari 2014, bagi mereka yang gemar bersukan pada waktu malam, tanpa disedari anda mungkin boleh diserang penyakit berbahaya seperti tekanan darah tinggi dan masalah jantung. Aktiviti bersukan seperti bermain futsal, badminton dan beriadah di gimnasium di waktu malam yang kini menjadi gaya hidup warga kota akibat kekangan masa bekerja sebenarnya boleh menjadi ‘pembunuh senyap’.

Difahamkan, aktiviti tersebut yang banyak menggunakan tenaga boleh bertukar menjadi gejala tidak sihat dan membahayakan kesihatan jika tidak diuruskan dengan baik.

Menurut pakar perunding perubatan terkenal, Datuk Seri Dr. Zulkornain Ahmad (gambar kecil), secara purata seseorang menghabiskan lapan jam bekerja sehari dan memerlukan waktu rehat. Katanya, aktiviti bersukan selepas bekerja terutama pada waktu malam menyebabkan badan menjadi lesu kerana tubuh dipaksa bekerja keras dan banyak tenaga dikeluarkan.

“Kita memaksa badan untuk bekerja keras dengan aktiviti sukan yang berat dan boleh mengakibatkan tekanan darah kita meningkat naik sekali gus boleh menyebabkan masalah darah tinggi dan jantung. Bukan tidak boleh bersukan waktu malam, tetapi biarlah sukan yang ringan serta tidak menggunakan tenaga yang banyak seperti berenang dan berjoging,” katanya kepada Kosmo!.

sumber : kosmo 



Secara purata, seramai 32 orang mati setiap hari akibat penyakit jantung. Wah ramai jugak tu. Selalunya kita dengar masalah jantung ni berpunca dari pemakanan, tapi bersukan pada waktu malam pun antara faktor masalah jantung. Bersenam ringan tu tak mengapa cuma jangan terlalu berat. Apa pun, jaga pemakanan juga supaya kita dapat menghindarkan diri kita dari penyakit jantung yang digeruni ni. Bila dah kena, kos untuk mengubati amatlah mahal. 

VITAMIN UNTUK PESAKIT JANTUNG



  • PHYTOCOL-ST 
  • OMEGA GUARD 
Kalau kita memang dah tahu yang kita nie suka bersukan pada waktu malam, lepas tu gaya pemakanan pula tak betul, suka makan makanan tinggi kolestrol, taknak ambil tahu langsung tentang apa yang bagus dimakan dan apa yang perlu dimakan, haa anda seharusnya mula memikirkan supplemen apa yang terbaik untuk jantung.  
sebelum makan telan siap siap phytocol nie. Biar dia block dari kolestrol dari meresap masuk. Then jangan lupa untuk makan omega lepas makan. Dan yang paling penting kawal pemakanan. Jadi bila kita kawal pemakanan, buat senaman ringan saja pada waktu malam, insyallah takde lah kita tergolong dalam mereka yang menderita sakit jantung!


CARA PEMBELIAN VITAMIN UNTUK PESAKIT TEKANAN DARAH TINGGI

CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET VITAMIN UNTUK JANTUNG ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza

ig @almaricantikbyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

JAGA JAGA KESAN PENGAMBILAN UBAT TAHAN SAKIT KETIKA SUNGGUGUT

Jaga jaga kesan pengambilan ubat tahan sakit ketika sunggugut

Ada kategori perempuan yang mengalami kesakitan senggugut sampai nak bangun pun tak boleh. Langkah paling pantas adalah dengan mengambil ubat tahan sakit supaya dapat meredakan kesakitan. Tetapi terlalu bergantung pada ubat tahan sakit seperti paracetamol, mempunyai kesan jangka masa panjang termasuk kerosakan buah pinggang. 



Menurut akhbar Metro bertarikh 7 September 2016 berkenaan kesan pengambilan ubat tahan sakit memang mampu membuat kita berfikir sejenak adakah kita selama ini terlalu bergantung pada ubat tahan sakit? Demam sikit, ambil paracetamol. Senggugut sikit ambil paracetamol. Bukan bermaksud nak menidakkan kepentingan ubat tahan sakit tersebut tapi sepatutnya pengambilan ubat tahan sakit hendaklah berpada pada. 

APA ITU UBAT TAHAN SAKIT?


Ubat tahan sakit juga dikenali sebagai analgesik dan secara umumnya terdapat dua jenis analgesik, iaitu :
  1. Narkotik seperti kodein dan morfin, 
  2. Manakala ubat bukan narkotik ialah seperti paracetamol dan ubat anti radang bukan steroid(NSAID).

KESAN JANGKA MASA PANJANG PARACETAMOL

Paracetamol sangat popular digunakan untuk mereka yang mengalami demam dan ada juga yang mengambilnya untuk meredakan senggugut. Menurut info yang disediakan oleh Bahagian Perkhidmatan Farmasi, Kementerian kesihatan Malaysia, walaupun paracetamol dianggap sebagai ubat yang selamat digunakan, ia boleh meningkatkan risiko kerosakan hati jika diguna dalam jangka masa panjang.

Ini dapat dikenal pasti melalui gejala seperti :
  • mata sakit dan kulit kekuningan
  • kerap merasa loya dan muntah
  • sakit perut 
  • kepenatan melampau. 

KESAN JANGKA MASA PANJANG UBAT TAHAN SAKIT JENIS NSAID

Untuk yang mengalami senggugut, selalunya golongan ini akan menggunakan ubat tahan sakit jenis NSAID yang biasa digunakan dalam rawatan keradangan akibat terseliuh dan sakit sendi(arthritis),kesakitan ketika haid dan merawat demam. Contoh ubat NSAID ialah mefenamic acid,aspirin dan diclofenac. 
Kesan jangka panjang pengambilan ubat NSAID termasuklah :
  • meningkatkan risiko kerosakan buah pinggang, 
  • pendarahan terutama jika diambil bersama ubat cair darah
  • ulser perut. 

ALTERNATIF UNTUK TIDAK BERGANTUNG PADA UBAT TAHAN SAKIT JIKA SENGGUGUT

Jika tidak mahu terlalu bergantung kepada ubat tahan sakit ketika senggugut, anda seharusnya mengelakkan diri anda dari senggugut. Jadi macam mana nak mengelakkan simptom senggugut ni? Dalam banyak banyak jenis supplemen di luar sana, anda mesti memilih supplemen yang mengandungi untuk meringankan simptom senggugut
 
ELAK BERGULING GULING SAKIT AKIBAT SENGUGUT
GLA (asid gamma linolenik) sering menjadi pilihan wanita untuk membantu mengekalkan kesihatan sepanjang kitaran haid bulanan. GLA ialah asid lemak omega-6 yang digunakan oleh tubuh untuk menghasilkan prostaglandin - bahan yang berperanan untuk mengawal atur pelbagai proses dalaman tubuh. Selain minyak biji bunga matahari sebagai sumber asid lemak Omega-6, produk ini juga diperkaya dengan vitamin E bagi menyokong dan menguatkan sistem imun serta mengekalkan keutuhan sel.

  • Menggalakkan kesihatan secara menyeluruh
  • Menyokong sistem imun
  • Minyak borej mengandungi pati GLA semula jadi dalam bentuk yang mudah diserap.
Adakah kisah wanita ni sama dengan anda? Huhu. Siapa yang pernah senggugut je memahami sindrom berguling guling tahan sakit nih. 

CARA PEMBELIAN GLA UNTUK ELAK PENGAMBILAN UBAT TAHAN SAKIT KETIKA SENGUGUT

CARA 1

Anda boleh terus klik ke GLA ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza
ig @almaricantikbyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

PERSOALANNYA SAMPAI BILA ANAK SAYA KENA BERGANTUNG PADA ANTIBIOTIK?

Persoalannya sampai bila anak saya kena bergantung pada antibiotik?


Anak yang kerap mengalami masalah batuk berkahak pada waktu malam memang memeningkan kepala ibubapa. Ada situasi di mana anak batuk berkahak sehingga sebulan lamanya kemudian sampai keluar nanah dari telinga disebabkan oleh jangkitan kuman yang datang dari kahak tersebut. Ubat batuk semua tak jalan, yang ada cuma antibiotik sahaja. Persoalannya sampai bila nak bergantung pada antibiotik pada anak yang masih kecil?

FAKTA ANTIBIOTIK

antara fakta yang menarik yang perlu ibubapa ambil tahu adalah, anak anak yang masih kecil yang  terlalu bergantung pada antibiotik dikhuatiri menerima kesan sampingan antaranya ruam, sakit perut dan cirit birit.

Selain penggunaan antibiotik, antara petua yang boleh diamalkan oleh ibubapa yang mempunyai masalah anak batuk berkahak pada waktu malam adalah : 

  1. Bagi air suam sebelum tidur supaya badan jadi hangat dan tidak sejuk
  2. Bagi yang menghantar anak ke nursery, pesan nursery untuk mandikan anak anak dengan cara menjirus air pada badan sahaja bukan terus menjirus ke kepala. Kepala dan muka cuma lap lap sahaja. 
  3.  Jika selesema, pastikan bersedia dengan penyedut selesema untuk memudahkan ibubapa menyedut hingus mereka. Agak sukar sebab anak akan meronta ronta mengelak 
  4. Jangan biasakan anak dengan ubat batuk dan selesema tapi boleh menggunakan kaedah sapu kunyit pada hidung dan dada

Jemput singgah instagram @almaricantrikbyisma untuk promosi berganda

ALTERNATIF UNTUK ANAK YANG BERGANTUNG PADA ANTIBIOTIK


Selain 'membiasakan' anak dengan antibiotik, ibubapa boleh cuba untuk menggunakan akternatif makanan tambahan MINYAK IKAN dari Omega Guard ini. Omega guard adalah sejenis supplemen minyak ikan yang kaya dengan EPA DAN DHA yang sangat bagus untuk tubuh anak kita. Boleh diamalkan oleh semua golongan usia termasuk bayi! Macam mana bayi nak telan minyak ikan ni?


UNTUK KANAK KANAK BATUK BERKAHAK UMUR SETAHUN KE BAWAH

Jika anak anda masih menyusu badan, minyak ikan ni hendaklah diambil oleh ibu setiap hari dengan dos yang sesuai, supaya khasiat EPA dan DHA akan disalurkan kepada bayi melalui susu ibu. Mudah kan? 


UNTUK KANAK KANAK BATUK BERKAHAK UMUR SETAHUN KE EMPAT TAHUN

Jika anak sudah pandai makan pada usia ini, lumatkan minyak ikan dari kapsul omega guard tu ke dalam makanan mereka. Selain itu boleh juga dititiskan ke dalam susu. Pun mudah juga kan?

UNTUK KANAK KANAK YANG BERUSIA LIMA TAHUN KE ATAS

Boleh beri mereka satu kapsul omega guard untuk mereka telan atau kunyah. 


Irine pun makan omega!

APA KHASIAT DAN KELEBIHAN OMEGA GUARD?

Fungsi EPA 


  1. Mencegah kanser 
  2. Mencegah pembekuan darah 
  3. Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
  4.  Baik untuk pesakit jantung
  5.  Menghindar tekanan perasaan
  6.  Mencegah penyakit darah tinggi

Tugas DHA 


  1. Mencegah asma
  2.  Meningkatkan daya seksual
  3.  Mencegah sakit kulit
  4.  Mengelakkan kanser payu dara
  5.  Mengelak kanser prostat
  6.  Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
  7.  Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan

DAPATKAN TWIN PACK OMEGA GUARD PADA HARGA PROMOSI SAH PADA BULAN OKTOBER 2016 SAHAJA


L



Pada bulan Oktober 2016, pembelian TWIN PACK OMEGA GUARD, anda akan menderima discount sebanyak 5%. Harga yang lebih jimat jika dibandingkan dengan harga sebotol iaitu pada RM144.16 (Beli dua botol berjumlah RM288.32) Penjimatan sebanyak RM14.42. Anda boleh berkongsi beli dengan kawan kawan yang mengalami masalah yang sama pada anak iaitu batuk berkahak pada waktu malam. 

CARA PEMBELIAN OMEGA GUARD UNTUK MASALAH ANAK YANG BERGANTUNG ANTIBIOTIK 

CARA 1

Anda boleh terus klik ke TWIN PACK OMEGA ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2

Jika anda mahu membeli cuma sebotol, anda juga boleh terus klik ke OMEGA GUARD ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan  

CARA 3
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza
ig @almaricantikbyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi