TIPS CANTIKKAN KULIT MENJELANG HARI RAYA

Tags
Selalunya seminggu menjelang hari raya, semua perempuan nak buat macam macam dekat kulit supaya nampak cantik pagi raya. Ada yang habis ratusan ringgit pergi buat rawatan di spa. Ada yang berani menggunakan krim pengelupasan yang menjanjikan kecerahan maksima seawal 3 hari! 

Dan ada jugak yang habis ratusan ringgit memborong barangan mekup supaya dapat mekup 7 inci macam opera cina pagi raya. Pagi raya memang nampak cantik dengan mekup. Dah sampai tengahri? Mekup 7 inci cair macam coklat cadbury! hehe. 


sekadar gambar hiasan

Sebab tu misi saya sekarang bermula harini. 2 bulan menjelang raya adalah masa yang paling tepat untuk merawat kulit dari dalam. Mahal ke? Taklah. Memang menjimatkan. Saya hanya inginkan kecantikan semulajadi. Cantik dari dalam. Kulit yang cantik tak semetinya putih! Kulit hitam manis tapi bersih dari parut, jerawat, tu pun dah dikira cantik! 

Jadi apa yang saya lakukan, saya amalkan VITAMIN E. Kenapa saya pilih Vitamin E dari produk Shaklee? Sebab vitamin E dia adalah dari sumber semulajadi yang bebas pengawet, bahan kimia dan pewarna. Memang selamat! Dan hasil untuk kulit memang tak dinafikan lagi lagi lepas berborak sakan dengan kawan kawan yang dah sama rasa penangan Vitamin E ni. Kulit jadi moist, tanpa pakai pelembap muka. Parut jerawat pudar, kulit mulus! 


Vitamin E yang saya tengah amalkan baru 2 hari ni, berasaskan GRAPE SEED EXTRACT ataupun nama melayu dia Pati Biji Anggur. Dimana kandungan pati biji anggur ni mempunya anti oksida yang tinggi dan paling baik untuk kulit. Ahhh memang best. Google la apa itu GRAPE SEED EXTRACT! 



Selain makan sebiji sehari sebelum tidur, saya jadikan sebagai masker pada wajah seminggu sekali. Nak cantik pagi raya punya pasal, saya ikutkan aje! Saya taknak kulit menggelupas dek krim pengelupasan yang tak terjamin keselamatan dia. Saya taknak kulit syaa jadi nipis dan serap sinaran UV yang bahaya kat luar sana tu. 


Misi Cantikkan kulit pagi raya bermula harini! 

Korang bila lagi? Jangan tunggu tunggu. Vitamin E tengah promosi bulan ni tau! Nak dapatkan Vitamin E boleh pergi dekat laman web ni. Harga menjimatkan :)

 

PETUA LAMA DENGAN PETUA BARU : UNTUK KULIT MUKA

Tags
Bila scroll petua petua lama untuk kulit, banyak sebenarnya. Antara rajin tak rajin je. Tapi disebabkan minggu depan ada dinner untuk NATIONAL CONFERENCE SHAKLEE, seminggu ni haruslah rajin rajin kan diri untuk bermasker. Ni antara petua lama yang saya gabungkan bersama dengan pati anggur dari VITAMIN E SHAKLEE. Kira macam petua lama tukar petua baru! (baca dengan nada tilam lama tukar tilam baru yang lori bising petang petang tu!)
Untuk bagi kulit cerah. SUSU TEPUNG CAMPUR VITAMIN E


Petua lama untuk dapatkan kulit putih mulus adalah dengan menggunakan susu. Tapi kalau guna susu tepung, terus teringat susu tepung anak buah. boleh kot? susu jugak kan? Just bancuh satu sudu bersama vitamin E Shaklee. Sapu pada kulit wajah biarkan semalaman. 
Untuk bagi kulit licin dan tegang. PUTIH TELUR DENGAN MADU CAMPUR VITAMIN E SHAKLEE


Ambil putih telur dan sesudu madu asli sebaik2nya, campurkan bersama vitamin e shaklee. Sapu pada kulit muka. agak agak dah kering tu, dalam sejam lepas tu boleh la bilas. INgat! Bila pakai putih telur, sapu pada muka, muka akan jadi tegang. So jangan ketawa k. hehe. Nnti merekah pulak. 

UNTUK BUANG SEL KULIT MATI DAN PUDARKAN PARUT. Beras pulut campur vitamin e shaklee

Ambil segenggam beras pulut. rendam hingga lembut dan tumbuk lumat. Campur dengan vitamin E shaklee dan Lumurkan ke seluruh badan dan muka sebelum mandi. biarkan kering. masa nak mandi tu, gosok sampai keluar daki. baru mandi. kulit rasa lembut je.

Rasanya banyak lagi petua orang lama yang kita boleh pakai. Cuma nak upgrade ke petua yang baru, saya just tambah vitamin E shaklee. tak peraya? Cuba la..

Is
0126716961
Jom wasap saya untuk dapatkan harga VITAMIN E HARGA PROMO BULAN JUN!