Memilih 'badboy' sebagai pasangan?




Salam semua! Sudah-sudahlah cerita pasal bola. 
Sudah-sudahlah senyum meleret-leret sampai ke telinga. 
Tersengih. 


Baru pulang dari membeli belah bersama ibu tersayang sebentar tadi. Dan terpandang dengan satu pasangan yang agak menarik perhatian saya. Sang perempuan ayu bertudung. Tetapi sang kekasih agak unik. Berseluar hitam ketat. Rambut pang dan berlipstik hitam. Erk. 


Hairan dengan remaja sekarang. Walaupun dah tahu boyfriend mereka itu 'badboy' atau 'budak nakal', tapi mereka tetap setia. Maklumlah bila ada boyfriend gangster, tentu orang lain tak berani kacau kan?


Sebenarnya memilih 'badboy' sebagai kekasih bukan lagi perkara baru. Saya sendiri pernah mempunyai kawan yang bercinta dengan 'badboy' ketika di bangku sekolah. Dia tahu kekasihnya mempunyai masalah disiplin yang teruk semasa di sekolah. Turun naik bilik disiplin. Rotan pun naik jemu menghadap bontot yang sama! Ketawa.  Malah pernah turun naik balai! Katanya, boyfriendnya itu boleh berubah dan sanggup tunggu lelaki itu sampai bila-bila! Ha macam itu yek?




Dalam hal ini mungkin ada unsur cinta sejati yang wujud. Tapi, fikirkanlah risiko yang bakal dihadapi dan apa pengaruh negatif yang boleh dia beri kepada kamu. Mengapa hendak mencari masalah dengan menjalin hubungan yang tidak pasti? Fikir 1000 kali okay.




Hati makin kuat mengatakan YA pada perasaan itu. 
Termenung.
Menanti apa bakal jadi esok.
Senyum tawar.
Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen
Anonymous
AUTHOR
December 30, 2010 at 11:17 PM delete

maybe ada sebb tertntu ko dyowng kapel ng badboy..tapi saya pon xtw pe antara sebb2ny..hahaha

JOM BACE ENTRY BARU =)
"1.khairul fahmi vs nora danish vs julia perez"

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...