.

.

UPSR dan PMR akan dimansuhkan?

tak setuju!saya bangkang yang arif..



aku bace tajuk je la kat paper arini.tapi takde la bace tajuk je kan.aku ada la baca isinye sikit.masa pun tak banyak tadi.sempat usha jap je.tapi aku bangang eh bangkang la bende alah ni.



apa tujuan UPSR dan PMR?takkan saja2 je kan.sebenarnya dua dua exam yang korang tak suke kecik2 dulu byk pekdah nya.bende tu la yang akan menilai sejauh mana keberkesanan,kepandaian,kepintaran,kecekapan,kerajinan ko   dan macam2 ke-an lagi la..sepanjang kau berada kat sekolah.6tahun kau dok sek rendah.kau kene ada satu exam utk menilai kau.dari situ kau leh tau mana arah tuju ko lepas tu.sama ada ko toreh getah lepas tu,atau kau masuk asrama.



pastu..3tahun kau kat seklah menengah.dari pom 1 sampai pom3...mesti ada satu penilaian utk nilai kau gak.sama ada kau layak utk masuk asrama penuh mcm mrsm ke..apa ke..atau kau nak jd pom pom girl?pastu leh la bg kesedaran skit kat kau..yg kau kat tahap mana skng..da pom 3 masih tak sedar2 lagi?2 thn lg ko nak spm.ha gitu la.



aku bayang kan skng.kalau la takde upsr ngn pmr..dak2 skul especely dak2 skul zmn skng.leka dibuai mimpi basah indah.lau kau tak tampar skit pp dorang ngn exam2 ni..ko rasa dorang nak belaja ke?at least la kan..kalau ada upsr ngn pmr..kalau dak tu tahap bangang nak mapus pun..at least ada gak la dye pgg buku sehari sebelum periksa!ni tak.ko nak mansuhkan uspr ngn pmr.pAStu kan, aku tatau la dak2 ni dari darjah satu..dari bodoh pakai bj sekolah...sampai la ko tingkatan 5..da leh beranak..ko baru nak dinilai.ngn spm sahaja.



jgn la.pebende ni.aku kalau buleh..ari2 biar dorang exam.bru dorang rasa.belaja tu susah.jgn ingt bende senang je klu tak bersusah dulu!aku dulu bulan posa kene mik pmr tau!lepas sahur trus baca buku sampai la pagi.hahaha..ingt ak tipu ke?entry lain ye aku tipu.yg ni ak seyes k.kikikiki.aku kan rajin.ni ko leh lak mansuh2 kan..jadah ea...
7 Komentar untuk "UPSR dan PMR akan dimansuhkan?"

katakan tak nak pada dua2 hahah

kdg2 tak fhm dgn sistem pendidikan negara ni!

kerajaan nk suh ank2 Malaysia pndai...but at the same time ajar anak2 Malaysia jd pemalas...n nk compare ngan sistem pendidikan luar negara....what the fish cake la ....(emo lak)

saya rasa perlu ada penilaian ke atas benda ni

Back To Top