.

.

I haTe LiAr

i hate liar...seriously..i hate liar..



Aku pernah menipu ke? Mak aku je yang tau sama ade aku bercakap benar atau tak..camne nak tau ea? Senang je..aku memang takleh tipu mak aku..klu aku tipu..sambil aku borak tu..mata aku mesti tak boleh pandang mata mak aku..mesti pandang tempat lain..haa klu mak aku nampak mata aku ke arah lain..mak aku mesti tak caya apa yg aku ckp kan tu..hehehe...Biasa la..ibu yang mengandungkan kite 9 bulan dan penat melahirkan kita ye tak...

Pernah ke aku menipu adik beradik aku? Pernah je...bukan apa...ni kes nak menyelamatkan diri..kadang2 akak aku takleh dengar kalau aku kuar ngn kawan2 g jauh2 ni...tu yg aku terpaksa tipu...takde la, aish jalan2 kat seremban je..(padehal..g kl)

Pernah ke aku tipu kawan2 aku? ha ni selalu.."is, ko g tak kelas arini?" "takla..aku sakit perut." (padahal aku tgh syok layan boling kat mp)

Pernah ke aku tipu pakwe2 aku? Ha ni soklan cepumas..Aku mmg selalu tipu pakwe aku..dulu la..nak g merayap ngn kawan2 umah sewa yang sume jahat2 tu..aku off la hp..kata la aku tdo..padahal kuar merayap..tu zaman jahiliah...

Pernah ke aku tipu diri aku sendiri? ye..tu pun pernah..

Tapi...setiap kategory..iaitu..mak, adik beradik, kawan2, pakwe, n diri aku sendiri yg aku tipu selama ni..aku tau, Tuhan da balas sumenye..APa balasan dia?

Nah..balasan dia..aku selalu kene tipu..

Moral of the story....
Tipu la orang lain jika nak diri sendiri ditipu...
klu Taknak ditipu, jgn menipu...

Kiter selalu nangis camni bila org yang kiter percaya n kiter syg...tipu kiter...:((


p/s Cerita ini bukan cerita tipu...;p

Salam..~is~







2 Komentar untuk "I haTe LiAr"

ala biasa la tu.. aku pon slalu tipu cikgu dulu.. hahhaa.. last2 skarang ni aku mals tipu2.. kalau xnak orang tau benda yang betol, aku diamkan je.. kan senang.. wat ape.. tipu.. haha..

btul2...skng ni aku pk..kt jgn tipu2...sbb bende tu akan dibalas balik...tp camne lak klu org tanya? ko nak diam gak ke?hehe

Back To Top