.

.

KEHIDUPAN PERLU DITERUSKAN

ye...kehidupan perlu diteruskan...sebelum ni..hidup aku bagai kan hilang punca..ak tak tau apa yang ak cari selama ni..hidup aku sebelum ni penuh ngn hipokrit...penuh ngn kepura-puraan..ak dikelilingi sahabat yang tak layak digelar sahabat...ak dipengaruhi ngn dunia mereka yang akhirnya ak sedari itu hanya membawa diri ku seolah2 kelam ngn duniawi...itu la kehidupan aku sebelum ni...perpisahan ak dengan si dia hanyalah perkara yang membuat ak jadi BODOH seolah2 dunia ku mati apabila dia tiada dlm hidup ku..ahh..tu citer lama..biar la..ak doakan dia bahgia. dan ak bersyukur sebb Tuhan masih syg kan aku..dengan memberi petunjuk kepada ku..

kini...ak bersyukur ke hadrat ilahi kerana ak telah keluar dari dunia itu..dunia yang kelam...dan gelap...dan ak berjaya tamatkan pengajian ku...kini aku sedang menjalani latihan praktikal sblum ak betul2 memperolehi ijazah nnt...Insyallah..
Kehidupan ku mula diterangi cahaya..apabila keluarga ku sentiasa memberi semangat kepadaku...dan kini ak sedar..bahawa tiada apa yang lebih bererti melainkan keluarga ku sendiri..ak kesal kerana mengabaikan mereka selama ni semata2 kerana insan bernama LELAKI. terima kasih Ya Allah kerana memberi ku sedikit ruang utk menyedari kesilapan ku...

perlu ke ak mengingati sahabat2 ku dulu yang hanya berpura2 dan hipokrit?TIDAK sama sekali..ak tidak akan mengingati mereka..cukup la sekadar membalas komen mereke di facebook..hehe..nama nak contact dorang balik n hang out semula..oooh tidakk...ak ade life aku sendiri yang lebihhh bahagia..tanpa mereka. Kehidupan ak di ofis..pun da cukup utk wat ak happy n lupa semua masalah...

ak penah luah kan pada salah sorang dari dorang...."ak mengaku..ak nampak kuat berdiri sendiri tanpa lelaki..ak sangka kan ak mmg kuat..tapi rupa rupa nya baru ak sedari..yang kekuatan itu datang dari bantuan mereka..sahabat2 ku yang ak sayangi..mereka lah yang banyak mengisi kekosongan hidup ku...SUMPAH ak katakan yang hidup ku kini sangattt bermakna dengan kehadiran mereka yang membuat ak tertawa dan menangis..dan sekali lagi Tuhan memberi ku peluang untuk menyedari...bahawa masih ade lagi sahabat yang layak dipanggil sahabat...ak berkata lagi kepada salah sorang dr mereka..."adakah ak akan terus kuat meneruskan kehidupan ku tanpa korang?ak takut..bila sampai nye hari kita sume berpisah..ak akan kembali lonely.." dan sahabat ku itu hanya mampu tersenyum..dan berkata.FRIENDSHIP IS FOREVER...

ye....friendship is forever...ak akan pegang pada2 kata2 itu...
Kepada sahabat ku yang sudah tamat praktikal semalam...ak doakan kau success. Dan jgn la lupa pada kami semua..anggapla air mata yang gugur semalam sebagai tanda yang ak ikhlas berkawan ngn mu..

Tag : persahabatan
0 Komen untuk "KEHIDUPAN PERLU DITERUSKAN"

Back To Top