.

.

Apa nilai sebuah PERSAHABATAN?

salam....

Walau pun singkat persahabatan kita.. Segala suka-duka persahabatan ini, dh pun ak dan kt lalui bsame.. Gembira! Sedih! Kecewa! Bahagia! Semua dh ak dan kt rse. Perasaan syng yg pernah wujud dlm persahabatan ni takkan prnh pdam dlm hati ak.. Demi Allah ak tk mintak bende ni berlaku.. Hanya tuhan jer yng tahu ape yg pernah terjadi atr kita dalam persahabatan ini.. Adakah apa yang terjadi sekarang ni adalah nilai persahabatan kite?? Mesti tidak..kan? Persahabatan ini terlalu bermakne bagi ak.. ak tak sanggup nak berhadapan dengan bende-bende yang tak sepatutnya berlaku dalam persahabatan ni. Ak betul-betul tak sanggup! ak cuma nak kau yang pernah ak kenal dulu.. ak tahu kalau keadaan yang selalunya menyebabkan seseorang tu berubah api ape gune ak jadi kawan kau tapi ak tak patut nak tau ape-ape.. kadang-kadang ak rasa dunia ni tak adil bila hubungan kita jadi macam ni.. Mana kau yang pernah ak kenal dulu?! Yang boleh berkongsi apa-apa dengan ak? Yang akan ada bila kita perlukan antara satu sama lain.. Mane bende-bende tu semua ?!

Tapi sekarang ni.. kau mesti dah lupe semua-semua tu..kan? Kenape mesti kau sanggup nak buat macam tu?! Kenape?! ak dah puas untuk simpan rase kecewa dalam persahabatan ni.. Kalau ini lah harga yang perlu ak bayar demi sebuah persahabatan ni.. ak redha! ak sanggup terima! tapi ak terkilan kenapa sekarang KITA perlu nak lalui bende ni?! Kalau la ak diberi 1 peluang untuk menyatakan sesuatu.. Cukup la sekadar kau tau ak terlalu rindukan kau yang pernah ak kenal dulu dan kalau tuhan tu beri 1 kesempatan untuk ak cukup la sekadar kita dapat meniti hari-hari esok dengan kebahagiaan tanpa paksaan serta wujud keserasian antara kita dalam persahabatan ini seperti yang pernah kite lalui bersama suatu mase dulu..



p/s...post kali ni ak tujukan kepada sume kawan2 yg masih tercari2 nilai persahabatan tu...

Tag : persahabatan
1 Komentar untuk "Apa nilai sebuah PERSAHABATAN?"

sy tidak sempurna.sy minta maaf.bkn sy xfaham tp situasi buat sy buntu n merumitkn keadaan.maafkan sy =(

dr:
hamba Allah yg serba kekurangan

Back To Top