.

.

AKU KAU DAN DIA



salam...post kali ni, aku nak citer pasal kisah aku, kisah kau, dan kisah dia..mcm ne ak kenal kau, mcm ne aku kenal dia..dan mcm ne kite semua menjadi rapat dan akhirnya menjadi renggang.

ak merupakan chaterz yang kira lama gak la menapak kat chat room X tu cuma dulu aku takde babayband so just weekend je aku masuk room. dlm room aku mengaku ak mmg kasar dan slalu gak la melucas ngn dak2 ni..hehehe bukan pe..saje nak ilang tensen, tp in reality ak bukan mcm tu. Satu hari ni ak nampak ade chatez baru yang menarik perhatian aku. si I. Tgk display dia pun mcm comey je.haha. Aku pm dia..layanan dia agak sombong n tak berapa attractive bg aku. So ak ni jenis kalu da sekali wat sombong ngn aku, ak blah la. pastu masa dlm room, ak try tegur dia. Dia wat bodo je la plak. adess sengal dak ni. lepas tu dia pm ak dok paroi ke...ak wat dekkk je la...amik kau.sombong ngt ngn aku..pdn muke tak layan...ingt ak nak sgt ??

Tak lama lepas tu, ak da ade broadband, so kira ari2 la ak online, n ak kenal F. tp masa tu walaupun da kenal F dlm room, ak still tk bape minat sgt nak pm dia. so just kenal2 dlm room je. tu pun ak tak baper tgur sgt dia. hehe..ak kan sombong. tp satu arini F on cam. so tergerak la nak biu..da biu,em ok la..borak2...lama2 makin rapat lak. masa tu ak stil tatau F ngn I tu satu rumah. Dlm masa ak berkawan ngn si F ni, ak ngn I asik gadoh je..leh kata kan sampai wat ak naik nyampah ngn dia, geram meluat, n ak pun tk ingt berapa kali aku delete id si I ni dr ym list aku. n aku pun penah nangis sebab truk d bahan si I ni. ak pun pe lagi, buruk2 kan si I ni konon dia kaki booters..haha amik ko pdn muke..buwekk

Makin hari ak ngn F makin slalu pm..n aku start suke kat dia..tatau nape. Satu hari ni, dia ajak kuar. ak pun ngn penuh keyakinan jumpa la dia..wat pengetahuan sume, ni fest time ak jumpa chatez. haha..mcm ade bende yang mendorong ak utk jumpa dia. bila da jumpa ak makin suke la kat dia. hehehe...lama2 dr perasaan suke, bertukar menjadi admire, n syang.

Last2 ak tau F ngn I ni serumah..lor...yeke..huhu..ak pun try la berdamai ngn I ni memandangkan dia kawan F. so ak ngn I start berkawan tp gado tetap gak ari2. lawak je rasa...suka sgt sakat aku..geram tul..ari2 gak la ak ckp ak benci dia..
tapi bila satu hari tak kena sakat ngn I, ak rasa lain la plak..tatau nape..aik..adoi pe kes...suka kat I lak ke...masa tu, I ni asik2 frust pasal L, konon2 awek dia. ak pun mlas la nak masuk jarum..ak bg dia nasihat camne nak tackle L balik..dlm hati geram gak..ak ade,nak gak ngn si L tu.hahaha

masa cuti sem, F jarang o9..n ak pun tatau khabar berita dia..ak rasa maybe bila dia jauh, dia lupa aku. so frust gk la. masa tu lak si I ni rajin lak g cc nak chat ngn aku. hehe..n ak bg no pon. mak ai..musuh ketat wat super saver 3 kali berturut2 malam tu. ak suke !

bila F balik dr cuti, ak ngn I renggang bali sbb ak tak nafikan ak mmg admire F. n ak da pun luah kan yg ak syg kan F. tp F nak pk dulu..so ak sabar je la. lama2 makin syg kat F, dan I tak henti2 tanya hub ak ngn F mcm ne. kadang2 I la tpt aku ngadu kalo F tak layan ke apa ke, wat ak mkn ati ke, si I lak dgr je..

satu hari ni..ak terpanjat gile ..upenye2 I suka kan ak dlm diam..dr dulu lg..ak terharu sgt. tp apa kan daya..ak syg kan F..tp dlm masa sama.ak mmg suka kat I. kalo tk pm I satu ari,,rasa lain je. ak bg pluang kat diri aku utk rapat ngn I memandangkan F mcm tak leh trima aku. tp..terjadi satu konflik bila F jeles n mcm pertikaikan apa hub ak ngn I. dr situ ak dpt tngkap yg F ade perasaan kat aku gak..

kat sini ak da wat satu keputusan..utk kurangkan rapat ngn I semata2 utk F. ak syg kan F dr dulu smpi skng. ak mtk maaf I. walaupun ak tak nafikan, kehadiran kau mmg wat idup ak lengkap, n ak suka kat I, tp ak lum boleh tolak tepi perasaan ak kat F.
sejak kes di melaka tu, I jauh kan diri dr aku. ak sedih sgt sbb ak takleh trima kehilangan dia. tp ak terpaksa trima sume tu atas sbb nk jaga frendship kami sume.

arini ak tak tahan ngn keadaan mcm ni..ak terpaksa tanya terus terang kat F apa dia anggap aku skng, adakah sebagai kawan? atau lebih dr kawan? ak nak kan kepastian sbb ak taknak mengharap lg atas sesuatu yg tak pasti..dan arini ak trima jawapan dia....KAWAN. ak hanya mampu menangis sbb seolah2 usaha aku utk ambik hati dia cuma sia2..dan sbb dia ak ilang kawan bernama I.

jadi skng ni..apa yg ak akan buat....sama ada KAU atau DIA, kedua2 nye akan aku kenang dlm hati aku..KAU dan DIA adalah insan yang bermakna dlm idup aku, yang hadir membuat aku syum dan ceria..tp kedua2 nye membuat aku menangis..kini, ak hanya mampu utk menjauhkan diri dr KAU dan DIA..demi frenship korang berdua..dan utk aku cuba melupakan kedua2 nye...itulah kisah AKU, KAU dan DIA......
1 Komentar untuk "AKU KAU DAN DIA"

hi deana..

eermmm dah ada blog sendiri..cute blog u..warnanya sesuai..tq jadi follower i..i dah follow u dah..jgn lupa exchange link taw!!!

Back To Top